postfix + spamassassin

Martin Bubik martin.bubik at flashlink.cz
Mon Apr 28 23:00:06 CEST 2008

to Miroslav Lachman:
 >V prvni rade by me zajimalo, proc na produkcni server davat Postfix 2.6
 > (mail/postfix-current), kdyz stable je 2.5 (mail/postfix) a podle
 > nasledujicich radku to nevypada, ze bys byl zrovna expert, ktery chce
 > pomoct s vyvojem a odhalovanim chyb.

no v podstate me to ani moc nedoslo ze mam zkusebni verzi :)
jakozto klasicky windows user jsem sahl po verzi s nejvyssim cislem
a moc jsem nestudoval jestli je zkusebni nebo ne, expert opravdu nejsem,
freebsd je muj prvni bezikonkovy OS ktery se snazim naucit. Nicmene je
fakt, ze zkusebni verze pro me asi neni to prave orechove...
ciste teoreticky - kdyz ten  mail/postfix-current odinstaluju a nasledne
nainstaluju mail/postfix ze stejnymi moduly (cili provozni verzi 2.5)
emailove ucty mam v mysql databazi - to by melo zustat
emaily uzivatelu (data) mam v maildir - to by snad taky melo zustat
dovecot by mel zustat netknuty - snad mu nebude vadit ze odinstalovavam
postfix kvuli zavislostem
configurak postfixu by po odinstalaci mel zustat z predchozi verze a pri
instalaci dalsi verze si myslim ze ho neprepise je to tak? Pokud ano tak
pri trose stesti by ten postfix 2.5 ten konfigurak mohl vzit tak jak je
takze prehozeni na starsi verzi by nemusel byt velky problem co myslite?

 > Nevybirat ani jedno. Hlavne nebrat zadny z navodu jako step by step,
 > protoze jsou vetsinou ke starsim verzim, nebo k jinym systemum, nez
 > FreeBSD. Takze lepsi je, precist jich jeste par, pochopit, jak funguji
 > jednotlive casti a na zaklade toho si "vymyslet" svuj vlastni system.

no prave proto, ze jsem tech navodu cetl nekolik, tak v tom mam ted
gulas ze uz si nejsem jisty jake porty mam vlastne instalovat. Proto mi
ted hodne pomohlo kdyz jsem zjistil ze tim "perl -MCPAN -e shell" se
vubec nemusim zabyvat a ze vsechno vyresim portama. Ted jeste bych si
chtel ujasnit ty porty - tazke instaloval bych to v tomto poradi:

ports/security/amavisd-new
ports/mail/p5-Mail-SpamAssassin
pak jeste asi budu potrebovat k tomu pridat clamav

maildrop nepotrebuju

casem bych se chtel dostat do stavu, aby kazdy uzivatel (emailovy ucet)
mel vlastni schranku spam do ktere mu bude padat veskery bordel (bez
pouziti filtrovacich pravidel na strane klienta) a zaroven by se mi
libilo kdyby si kazdy user mohl nastavit vlastni uroven - to cislo ktere
rika kdy uz to je spam a kdy ne - mam uz na to v databazi pripravene pole.

to Marian Cerny:
 > Spamassassin je urcite vhodny nastroj na odhalovanie spamu, ale ak si
 > to este neurobil, tak si pozri rozne nastavenia v Postfixe, ktore
tiez > mozu pomoct v boji proti spamu:

jj, to uz mam nastavene, pomohlo to docela dost, ale porad toho hodne
prochazi.

to Dan Lukes:
taky nemam rad alternativy a pokud mozno pouzivam prednostne puvodni
nativni software, ale v pripade sendmailu ac jsem se snazil proste jsem
to fakt nepochopil, u toho postfixu jsem to nainstaloval nastavil
nekolik parametru a vono to jelo - alespon zakladni funkce, pak jsem to
rozsiril o mysql databaze, pak SSL (to uz jsem se radil tady na foru),
no a ted mi jeste zbyva zbavit se spamu a viru a jsem stastny clovek :)
u sendmailu jsem byl tak nejak porad na bodu mrazu proste jsem se nemohl
pohnout z mista, navic kdyz clovek vsude cte jaky je ten sendmail
nepochopitelny kolos ;) tak jsem s postfixem dlouho nevahal.