seriove porty

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Apr 17 16:41:37 CEST 2008

Jindra Fucik wrote:
> Mozna jenom nevis, ze mas LPC seriaky :o)

	Jenze interni (on-board) LPC zarizeni se v tomhle pripade nepocitaji -
ty totiz BIOS zna a taky si je nastavi, bez ohledu na to, co to je za
zarizeni a jakym zpusobem se nastavuje. A hned tentyz BIOS vi presne jak
si je prave nastavil, takze nemuze dojit k nesouladu v nastaveni.

	Ale jine (non-on-board) LPC seriaky nikde nemam. Mezi me oblibene patri
PCI Kouwell 4xS+1p

> Ta karta neuznava klasicke isa/pnp, ale pouziva ovladaci registry.
> Konec koncu pouziva to i bios na zarizeni, ktera jsou na desce, jak by se mu
> jinak povedlo ovladat nastaveni portu?

> (v mojem pripade cip F81216 posloucha na portu 0x4E) a ceka, az do nej
> zapises zahajovaci sekvenci - v mojem pripade dvakrat 0x77) - tim se probudi
> a zacne poslouchat svoji konfiguraci. Ta se ovlada tak, ze na port 0x4E
> zapises cislo registru kterej te zajima a na portu 0x4F mas registr k

	Vsak to cislo 0x43 je presne to o cem mluvim. Na nem se musis bud'
dohodnout (PNP) nebo je tam napevno. Kdyz je tam napevno, musisi nejak
zaridit, aby nikdo jiny toto cislo nepouzival.

	Konkretne v pripade tveho F81216 sice tak trochu necistym trikem
dosahli toho, ze by v systemu tenhle chip mohl byt az ctyrikrat, ale
musi to byt prave tenhle chip - nemuze na te adrese kolidovat s nejakym
uplne jinym zarizenim.

> http://www.fintek.com.tw/files/productfiles/F81216_V032P.pdf

	No tak to mas skoro vsechno, co potrebujes. Zarizeni evidentne neni
PNP, port 0x43 pevny, takze s timhel problem neni. Tvuj ovladac tak
nekde musi sehnat (z clovekem psane konfigurace) vnitrni cislo zarizeni
(0-3 - to je to cislo, ktere rozlisuje ty az ctyri instalovane shodne
chipy) a nakonfigurovat je. Pouzite porty a preruseni bude potreba
rezervovat, aby je nekdo jiny nepouzil neveda, ze uz pouzite jsou.

	No a na takhle nastavenem chipu uz se pak uzivi bezne ovladace seriaku ...

	Netvrdim, ze je to jako naprogramovat "Hello world" ale neni to ani nic
neprekonatelneho. Nejmene jasne mi v tom je jak vytvoris dalsi zaznamy v
hintech tak, aby sio/uart ovladace nasly ty tebou prave vytvorene porty.
Protoze by asi bylo slusne to udelat takhle a nenutit uzivatele, aby
totez psal do konfiguraku dvakrat - jednou jako udaje pro tvuj ovladac a
jednou tytez je pro sio/uart ovladac. A druha neznama je spoluprace s
BIOSem, pokud uz chip dostanes nakonfigurovany od nej - to bys mel
zdetekovat (nevim jak) a pouzit udaje tyhle.

	A co se tyce toho, proc se IRQ9 dostalo na acpi0 - takhle tezko rict.
Mohl by to ukazat verbose boot ...