seriove porty

Jindra Fucik fulda at seznam.cz
Fri Apr 18 10:22:48 CEST 2008

----- Original Message -----

> Jenze interni (on-board) LPC zarizeni se v tomhle pripade nepocitaji -
> ty totiz BIOS zna a taky si je nastavi, bez ohledu na to, co to je za
> zarizeni a jakym zpusobem se nastavuje. A hned tentyz BIOS vi presne jak
> si je prave nastavil, takze nemuze dojit k nesouladu v nastaveni.

To ano, ale nastavuje je jenom ve 4 preddefinovanejch variantach (i kdyz s
tim se da zit)

> Konkretne v pripade tveho F81216 sice tak trochu necistym trikem
> dosahli toho, ze by v systemu tenhle chip mohl byt az ctyrikrat, ale
> musi to byt prave tenhle chip - nemuze na te adrese kolidovat s nejakym
> uplne jinym zarizenim.

... a nebo to zarizeni musi pouzivat podobnej trik s jinym klicem nez jsou
tyhle 4.

> No tak to mas skoro vsechno, co potrebujes. Zarizeni evidentne neni
> PNP, port 0x43 pevny, takze s timhel problem neni. Tvuj ovladac tak
> nekde musi sehnat (z clovekem psane konfigurace) vnitrni cislo zarizeni
> (0-3 - to je to cislo, ktere rozlisuje ty az ctyri instalovane shodne
> chipy) a nakonfigurovat je. Pouzite porty a preruseni bude potreba
> rezervovat, aby je nekdo jiny nepouzil neveda, ze uz pouzite jsou.

no zacni tim, ze si zjednodussim zivot a necham si vsechno napsat od
uzivatele do hintu.

> No a na takhle nastavenem chipu uz se pak uzivi bezne ovladace seriaku ...

Ano, s tim pocitam

> Netvrdim, ze je to jako naprogramovat "Hello world" ale neni to ani nic
> neprekonatelneho. Nejmene jasne mi v tom je jak vytvoris dalsi zaznamy v
> hintech tak, aby sio/uart ovladace nasly ty tebou prave vytvorene porty.
> Protoze by asi bylo slusne to udelat takhle a nenutit uzivatele, aby
> totez psal do konfiguraku dvakrat - jednou jako udaje pro tvuj ovladac a
> jednou tytez je pro sio/uart ovladac. A druha neznama je spoluprace s
> BIOSem, pokud uz chip dostanes nakonfigurovany od nej - to bys mel
> zdetekovat (nevim jak) a pouzit udaje tyhle.

V tomhle mam pomerne jasno - no spis polojasno:

moje predstava je, ze si udelam vlastni zarizeni - rikejme mu treba
PortConfig = pc (treba se casem dopracuju k hacknuti puc)
do hintu si necham zapsat jakej klic hledam (pro pripad koexistence vice
zarizeni) a od jakeho portu zacinam. takze napriklad:
hint.pc.0.key="0x77"
hint.pc.0.start="sio.2"
hint.sio.2.at="isa"
hint.sio.2.disabled="0"
hint.sio.2.port="0x3E8"
hint.sio.2.irq="5"
hint.sio.3.at="isa"
hint.sio.3.disabled="1"
hint.sio.3.port="0x2E8"
hint.sio.3.irq="9"

teda pokud se mi podari ty hinty parsovat. Zatim mam jen predstavu.