seriove porty

Jindra Fucik fulda at seznam.cz
Thu Apr 17 13:04:01 CEST 2008

----- Original Message -----
> Ja si ale na rozdil od tebe nemyslim, ze si system mysli, ze sio3 na
> irq 9 je. Ja vidim, ze tenhle udaj je uvedeny v konfiguracnim souboru
> (device.hints), tudiz si to asi myslis ty, ale jak z dmesg plyne,
> systemu se ale vubec nepodarilo testem kladne tvuj predpoklad potvrdit.
> System nevi, kde sio3 je, ale testem overil, ze irq 9 to podle nej neni.
> Zkus si zacit myslet nejake jine cislo ;-)

No, tak to je pomalu navrat k puvodni otazce - jak najit alespon nejakou
indicii jake cislo si mam myslet?

> To snad ale ani neni potreba, ne ? LPC je z teto urovne nahlizeno ISA.
> A jestli se nepletu, tak vcetne fungujiciho PNP. Nikdy jsem nemel LPC
> seriaky, ale ty poctive ISAove se obvykle daly nastavit bud' napevno,
> nebo se nastavilo, ze maji pouzivat PNP. Tedy, samozrejme jen ty, ktere
> vubec PNP umely.

Mozna jenom nevis, ze mas LPC seriaky :o)
Troufnul bych si tvrdit, ze pokud mas i386 modernejsi nez Pentium 100, tak
celkem urcite mas cele zakladni io na lpc. (seriak, paralel, atapi)

> Mas duvod se domnivat, ze tady to neni taky tak ? Jenze mas kartu
> nastavenou napevno, a tak na zadne PNP nehrajeme ?

Mam k tomu pomerne vaznej duvod - ten duvod se jmenuje dokumentace.

Ta karta neuznava klasicke isa/pnp, ale pouziva ovladaci registry.
Konec koncu pouziva to i bios na zarizeni, ktera jsou na desce, jak by se mu
jinak povedlo ovladat nastaveni portu?

Je to v podstate dost jednoduche - karta posloucha na nejakem dalsim portu
(v mojem pripade cip F81216 posloucha na portu 0x4E) a ceka, az do nej
zapises zahajovaci sekvenci - v mojem pripade dvakrat 0x77) - tim se probudi
a zacne poslouchat svoji konfiguraci. Ta se ovlada tak, ze na port 0x4E
zapises cislo registru kterej te zajima a na portu 0x4F mas registr k
dispozici pro cteni/zapis.napriklad registr 60 a 61 urcuji bazovou adresu
com1 a muzes do nich napsat cokoli, registr 70 urcuje preruseni pro com1 a
muzes do nej zapsat 3,4,5,9,10 nebo 11.
Komu je tenhle system povedomej, tak se pouzival u starejch NE2000 sitovejch
karet. Trochu rozdil je v tom, ze sitovka mela nejakou nvram/eeprom/flash...
a nastaveni si pamatovala, tohle ma power-on defaults.

No a k cemu by to bylo? Treba k tomu, ze bych si bazovou adresu prvniho
portu na tej karticce posunul z defaultniho 3F8/4 na nedefaultni 3f0/11 a na
defaultnim portu nechal seriak co je na mainboardu. pak bych ho nemusel
zakazovat, ale razem mam misto ctyr seriovek pet.

> Jo. Nehledej v tom zadnou velkou magii. Ale potrebujes specifikace tech
> zarizeni (a tim nemyslim ty tri udaje, ktere s episou na fakturach, ale
> specifikaci - tedy jak presne se na to zarizeni musi mluvit, kdyz chces
> udelat to ci ono).

To jako nahodou mam.
drobni vyrobci se za svoje specifikace nestydi - viz napriklad:
http://www.fintek.com.tw/files/productfiles/F81216_V032P.pdf