FreeBSD a Fibre channel

David_Pasek at Dell.com David_Pasek at Dell.com
Sun Mar 30 18:17:05 CEST 2008

Ahoj,

Spis by me zajimalo, proc se ti ty LUNy hlasi tak vysokyma cisla? Bezne
se LUNy na SCSI targetu cisluji od 0 nahoru. Cislo 16384 je 2^14, coz je
hodne zajimave cislo ;-) Pripada mi, ze 16384, 16385, ... je nejakym
zpusobem 0,1,... ,ale nejak pretecene. Tipoval bych to na problem mezi
HBA driverem a HBA firmwarem. Co novejsi firmware BIOSu serveru nebo
HBA-cek?

Jakou mas generaci serveru HP Proliant ML 370?
Kdyz budu predpokladat, ze prvni generaci, tak (HPQ Proliant ML370/1),
tak napr. potrebujes Host BIOS minimalne P17 (7/4/02).

Z DMESG je videt, ze HBA ma firmware 3.3.19
isp0: Board Type 2312, Chip Revision 0x2, loaded F/W Revision 3.3.19

Veskery tvuj hardware vypada opravdu dost historicky a k tomu poli HP
4100 jsem nenasel moc zdroju. Ja mam osobne (pro tebe bohuzel)
zkusenosti pouze s FC poli EMC. Zkus se mrknout napriklad na dokument
http://download.qlogic.com/drivers/61138/300-002-803_a05_elccnt_0.pdf
aby si videl, na co vse je potreba se zamerit k bezproblemovemu
pripojeni serveru k FC.

Proto vetsina dodavatelu ma certifikovane konfigurace, pro ktere ma
instalacni HOWTO a pouze ty podporuje.

Kazdopadne jestli s tim budes dal experimentovat, tak bych se zameril na
ta vysoka LUN id, protoze ne jen ve VMWare ESX, ale i ve vetsine jinych
operacnich systemech je podporovano maximum 255 LUNu. Oni treba i ty
nejnovejsi pole maji moznost maximalne 2048 LUNu, ale pouze 256 LUNu per
initiator a to je to, jak se LUN idendtifikuje k OS.

Abych ti byl alespon trosku napomocny, tak jsem trochu googlil a toto
vypada jako zajimavy prispevek s moznou vazbou na tvuj problem:
http://lists.freebsd.org/pipermail/freebsd-stable/2006-August/027447.htm

Jestli jsem to pochopil, tak z prispevku vyplyva, ze s timto firmwarem
to nefunguje
isp0: Board Type 2312, Chip Revision 0x2, loaded F/W Revision 3.3.19

a s timto ano
isp0: Board Type 2312, Chip Revision 0x2, loaded F/W Revision 3.1.20

Je to sice ve fbsd 4.11, ale souvislost by to mit mohlo.

David.