dvojita kompilacia (Was: Re: nebootovatelne fbsd 7.0 na nForce2)

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Mar 6 13:56:00 CET 2008

Marian Cerny wrote:
> A ty si uz na nejaky problem so systemom kompilovanym v prostredi s
> major verziou o jedna nizsiou narazil?

> Ty to takto robis stale? A aj pri upgrade na novsiu minor verziu?

	Ja ale za hlavni problem teto situace neshledavam zmenu major cisla OS
jako spis zmenu major cisla verze GCC.

	A s meziverzovymi problemy GCC jsem se uz kdysi setkal.

	Teoreticky pochazi riziko i ze samotne zmeny verze OS - nepochazelo by,
kdybychom se mohli spolehnout, ze pri kompilaci a linkovani noveho
systemu prekladac/linker pouziva vyhradne headery a knihovny prave
vytvareneho projektu. Jenze na to se spolehnout neda. Ted jsem to teda
nejakou dobu nezkousel, ale kdyz jsem to zkousel naposlet, tak po
prejmenovani /usr/include ne neco jineho nebylo mozne preklad
"buildworld" dokoncit - pro chybejici headery. Takze se pouzivaji i
headery, ktere by se pouzivat nemely.

	Lze tomu samozrejem predejit - nejdriv udelat buildincluides
installincluides - nebo udelat dvojity preklad. Kdyz uz tak mi to druhy
pripada jistejsi.

	Ale delam to jen u "velkych" zmen - mezi ne pocitam predevsim zmenu
major verze OS, zmenu major verze prekladace a zmenu major verze
hlavnich knihoven, zejmena libc.

	Kdyz uz to ale delam - ono me to zase az tak moc casu nestoji - sice
nakonec aktualizuju nekolik desitek pocitacu, ale prekladal jsem jemn na
jednom - ostatni uz aktualizuju z nej. Neprekladam dvakrat na kazdem -
vsech az na jeden neprekladam ani jednou. Nebudu riskovat obtizne
laditelne a casto nedeterministicke problemy vznikle nekonzistencemi pri
prekladu/linkovani, kdyz me to jednou stoji jeden preklad "navic" ...

							Dan

P.S. Uz's nekdy aktualizoval z Prahy pocitac v Budapesti ? A on se ti po
restartu nezvednul a bylo potreba aby rano bezel ? To si pak rozmyslis
usetrit jeden preklad ;-)