nebootovatelne fbsd 7.0 na nForce2

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Mar 5 23:23:15 CET 2008

Miroslav Lachman napsal/wrote, On 03/05/08 22:45:
> Ja touhle metodou predtim uspesne upgradoval jeden stroj doma
> (testovaci, na kterem jsem proste chtel vyzkouset ten binarni upgrade),
> tady jsem si holt mozna zadelal na problemy sam uz tim, ze mi pri
> upgrade doslo misto na root fs, kdyz se instaloval novy kernel (diky
> symbol souborum je to desne nenazrany), takze jsem pak uvolnil misto a
> pokracoval v instalaci ugprade a tam asi doslo k nejake dalsi chybe.

	Pokdu jsem tomu rozumel spravne, tak se ti to zadira jeste ve fazi
detekce zarizeni v kernelu. A k tomu jsou dulezite pouze moduly (a to
jen ty, ktere nahravas, coz je defautne, tusim, pouze acpi.ko),
samozrejme samo jadro, a pak jeste tak konfigurace v loader.conf

	Ale podle toho, ze nemuzes bootnout ani z CD si myslim, ze problem
nebude v tom, ze by nejaky soubor chybel nebo byl nejak poskozeny ...

> Ja bych to chapal tak, ze to chce prvni restart po instalaci kernelu a
> druhy po instalaci worldu, ale ted to nemam moc v hlave, mozna se pletu.

	Kdyz uz je nekonzistentni kernel a world tak je teoreticky bezpecnejsi
mit novejsi kernel a starsi world nez obracene. V praxi je to ale
slozitejsi. Musi se to vyzkouset, ale pokud se neukaze zadny problem mam
za skoro lepsi ten restart neudelat.

	Ja to restartoval az po te, co bylo prekompilovano a nainstalovano
vsechno. To ale znamenalo, ze po restartu jsem mel 7.0 system, ktery
vznikl kompilatorem a kompilaci v 6.3 prostredi. Teoreticky by to nemel
byt problem, ale i v tomhle pripade je to v praxi slozitejsi a tak jsem
radsi provedl druhy kompletni preklad a reinstalaci jeste z 7.0
prostredi. A to byl ten druhy restart.

> jen me vcera nejak nechodily maily z konference

	To vsem ...

> Ovsem stale pretrvava ten problem, ze 7.0 na tom stroji nenabootuje ani
> z CD.

	Ano, je to sice RELEASE - ale je to take X.0

	A nForce neni zdaleka tak rozsireny chipset jako treba Intel a navic,
nForce2 uz neni uplne soucasna zalezitost - takze skoro jist nebude az
tak dobre odladeny ...

	Muzes zkouset alternativni nastaveni BIOSu, pokud tam je neco takoveho
mozne. Muzes zkusit vyrobit minimalni kernel, verit, ze ten problem mit
nebude a postupnym pridavanim modulu zjistis, ktery konkretni ma problem
- a s takhle zuzenym polem pro hledani zacnes hledat jestli nekdo nezna
reseni. Urcite bych zkusi startovat ve verbose rezimu, jestli z toho
neco zajimaveho nevypadne ...

	Co ti tak poradit - hodne stesti ...