nebootovatelne fbsd 7.0 na nForce2

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Wed Mar 5 22:45:11 CET 2008

Dan Lukes wrote:

> 	Nijak zvlast ti nepomuzu s tvym konkretnim problemem, ale jinak by me
> docela zajimal postup, ktery tahle metoda pri upgrade pouziva. Zaujalo
> me tam tech "nekolik restartu"

http://www.daemonology.net/blog/2007-11-11-freebsd-major-version-upgrade.html

Nekolik jsou v tomto pripade dva :) Tedy v podstate stejne, jako pro
kompilaci ze zdrojaku.

> 	Zatim jsem upgrade 6.3->7.0(BETA3) delal jen jednou, ale rekl bych, ze
> se mi podarilo najit funkcni postup, ktery navic bude proveditelny i
> vzdalene (ano, i ja, zrejme, jednou na sedmicku prejdu - odhadoval bych,
> ze nekdy na podzim).

Ja touhle metodou predtim uspesne upgradoval jeden stroj doma
(testovaci, na kterem jsem proste chtel vyzkouset ten binarni upgrade),
tady jsem si holt mozna zadelal na problemy sam uz tim, ze mi pri
upgrade doslo misto na root fs, kdyz se instaloval novy kernel (diky
symbol souborum je to desne nenazrany), takze jsem pak uvolnil misto a
pokracoval v instalaci ugprade a tam asi doslo k nejake dalsi chybe.

> 	Potreboval jsem dva restarty a to bylo jen tentokrat, pri kompilaci ze
> zdrojaku - myslim, ze pri rutinnich upgradech uz budu potrebovat jen
> jeden - ten finalni.
>
> 	restart castecne aktualizovaneho systemu je vzdy potencialne rizikovy
> okamzik a prave proto me informace o vetsim poctu restartu dost
> prekvapuje ...

Ja bych to chapal tak, ze to chce prvni restart po instalaci kernelu a
druhy po instalaci worldu, ale ted to nemam moc v hlave, mozna se pletu.

> 	Nedelej freebsd-update rollback. Delej klasicky update tak, jak ho
> instanacni CD umi. Hlavni vyhoda i nevyhoda teto metody je jasna -
> zachova ti konfiguraky. To je vyhoda. Nevyhoda je, ze se v nich mohou
> vyskytovat konstrukty (treba optiony), ktere starsi system nebude
> "umet". TO je ale celkem mala nevyhoda - takovy system uz dokaze
> nastartovat v singlu a v nem uz si pripadne problemy odstranis editorem.

Uz jsem to vyresil a celkem bezbolestne - nabootoval z FreeSBIE,
primountoval disk, chrootnul a udelal rollback, ktery zahlasil nekolik
chyb pri pokusu o odstraneni "nove nainstalovanych" souboru, takze ten
muj upgrade byl k tomu vsemu zkratka nakopnutej diky chybejicimu misto.
Nicmene rollback vrati vsechny puvodni soubory na sve misto, takze tam
mam zase 6.2 ve stavu pred upgradem.
Mel jsem pripravene i to CD s 6.3 pro pripadny upgrade, ktery jsi popsal
ty, ale uz jsem to vyresil vcera, jen me vcera nejak nechodily maily z
konference, tak jsem to neoznamoval.

Ovsem stale pretrvava ten problem, ze 7.0 na tom stroji nenabootuje ani
z CD.

Mirek