nebootovatelne fbsd 7.0 na nForce2

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Mar 5 19:59:59 CET 2008

Miroslav Lachman napsal/wrote, On 03/04/08 14:51:
> Puvodni system byl FreeBSD 6.2 a pomoci freebsd-update.sh s novou volbou
> "upgrade" jsem chtel prejit na 7.0-RELEASE. Behem upgrade je potreba
> stroj nekolikrat restartovat

	Nijak zvlast ti nepomuzu s tvym konkretnim problemem, ale jinak by me
docela zajimal postup, ktery tahle metoda pri upgrade pouziva. Zaujalo
me tam tech "nekolik restartu"

	Zatim jsem upgrade 6.3->7.0(BETA3) delal jen jednou, ale rekl bych, ze
se mi podarilo najit funkcni postup, ktery navic bude proveditelny i
vzdalene (ano, i ja, zrejme, jednou na sedmicku prejdu - odhadoval bych,
ze nekdy na podzim).

	Potreboval jsem dva restarty a to bylo jen tentokrat, pri kompilaci ze
zdrojaku - myslim, ze pri rutinnich upgradech uz budu potrebovat jen
jeden - ten finalni.

	restart castecne aktualizovaneho systemu je vzdy potencialne rizikovy
okamzik a prave proto me informace o vetsim poctu restartu dost
prekvapuje ...

> Napada nekoho "jednoduche" reseni, jak to rollbacknout? Muzu to
> nabootovat jedine z CD s FreeBSD 6.2 (treba i FreeSBIE), ale nevim, jak
> tam pak provest ten freebsd-update rollback.

	Nedelej freebsd-update rollback. Delej klasicky update tak, jak ho
instanacni CD umi. Hlavni vyhoda i nevyhoda teto metody je jasna -
zachova ti konfiguraky. To je vyhoda. Nevyhoda je, ze se v nich mohou
vyskytovat konstrukty (treba optiony), ktere starsi system nebude
"umet". TO je ale celkem mala nevyhoda - takovy system uz dokaze
nastartovat v singlu a v nem uz si pripadne problemy odstranis editorem.