nebootovatelne fbsd 7.0 na nForce2

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue Mar 4 14:51:43 CET 2008

Problemy s FreeBSD 7.0 na sebe nenechaly dlouho cekat a tak se mi
podarilo dostat jeden stroj do nebootovatelneho stavu.

Puvodni system byl FreeBSD 6.2 a pomoci freebsd-update.sh s novou volbou
"upgrade" jsem chtel prejit na 7.0-RELEASE. Behem upgrade je potreba
stroj nekolikrat restartovat, jenze po restartu uz nenabehnul. Zustane
zaseknuty na detekci HDD, respektive to je posledni radek na konzoli a
dal se nehne a na klavesnici nijak nereaguje (ale napriklad klavesa
NumLock funguje - rozsveci a zhasina LEDku :])

Zkusil jsem ho nabootovat i z CD se 7.0 a opet stejny vysledek - zatuh
ve stejnem miste.

Pak jsem zkusil bootovat kernel.old (coz je puvodni 6.2 kernel), se
kterym se boot zdari az do okamziku, nez se ma zacit mountovat - tam
skoncim s chybou a root FS je primountovan read-only, dalsi pokusy o
primountovani rw, nebo mountovani dalsich oddilu konci vzdy stejnou hlaskou:
ufs doesn't support the new mount syscall

Takze predpokladam, ze uz je tam 7.0 world a s nim si nerozumi 6.2
kernel (pochopitelne), coz pro me ted znamena system, ktery nejsem
schopen nabootovat do takoveho stavu, abych mohl udelat rollback toho
upgrade.

Napada nekoho "jednoduche" reseni, jak to rollbacknout? Muzu to
nabootovat jedine z CD s FreeBSD 6.2 (treba i FreeSBIE), ale nevim, jak
tam pak provest ten freebsd-update rollback.

Posledni moznosti je to "upgradnout" z FreeBSD 6.2 (mozna 6.3) RELEASE CD.

Mirek