FreeBSD ako bootovaci zalohovaci system

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Feb 21 12:45:45 CET 2008

Jozef Drahovsky wrote:

> To ano, ale dd nekomprimuje data

	Nestalo mi zato se o takove samozrejmosti zminovat ...

	dd if=/dev/ad4s1d of=/dev/stdout | gzip >outfile.bin

	... samozrejeme data komprimuje.

> takze neda sa zuzitkovat ani to ze
> vsetko volny priestor prepisem rovnakou vzorkou ako pri formatovani.

	Jestli vis, ktere sektory muzes prepsat, znamena to, ze vis, ktere jsou
pouzite a ktere ne - pak je samozrejem lepsi zalohovat jen ty pouzite.
Je to rychlejsi, nez nepouzite nejdriv prepsat a pak zalohovat vsechny.
A i pri sebelepsi komprimaci to bude i mensi.

> Najprv si znalyzuje particiu pricom hlada 100 najviach opakujucich sa vzoriek
> a zbytok len bezne komprimuje.

	Nedokazu odhadnout jak dobre to bude. Vzhledem k tomu, ze soucasti
mnohas komprimacnich algoritmu je prave vyhledani opakujicich se vzorku
byl bych v ocekavanich opatrny. Je ale pravda, ze bezne komprimacni
algoritmy to kvuli rychlosti delaji v oknu omezene velikosti (takove,
ktera se jim jeste vejde do pameti) a tak by nakonec tento postup mohl
byt sice pomerne pomaly, ale mohl by dosahnout lepsich vysledku.