FreeBSD 7 + GEOM Mirror + ZFS

Roman Vesely roman at liten.cz
Mon Feb 25 18:51:50 CET 2008

Hezky vecer,

Pro doplnkove zalohovani jednoho projektu bych rad zkusil ZFS.
Jako nejvhodnejsi se mi zda FreeBSD 7.0 - nasadit, rok pockat a pokud
nenastanou komplikace, budu se na to moci v rozumne mire spolehnout.

Protoze jsem FreeBSD uz dlouho nevidel, rad bych se tu poradil a
zjistil, zda nezkousim slepou ulicku, nebo nemam v navrhu hrube chyby.

Od systemu potrebuji:
* online kompresi + snapshoty - zvlada ZFS
* stabilitu
* odolnost na pad libovolneho disku

Disku bude cca 4-6.
Chci je rozdelit na 2 casti - prvni mala - klasicke UFS systemove,
druha - zbytek - pro ZFS (raidz nebo raidz2).

Z prvnich casti planuji vytvorit RAID1 - MIRROR - tedy vsechny disky
budou obsahovat to same a system nabootuje z libovolne kombinace disku.

Tohle reseni mi pripada nejstabilnejsi, nez zkouset bootovat primo ze
ZFS. Takhle bude zakladni system vzdy dostupny a z nej se bude snadneji
ozivovat pripadne porusene ZFS.

Je to rozumny navrh? Zvlada GEOM RAID1 nad libovolnym poctem disku?
Lze potom bootovat z libovolneho?
Je pravdepodobne, ze se FreeBSD+ZFS behem roku zestabilni natolik, abych
si mohl byt jisty, ze prectu soubory, ktere tam ulozim? ;-)

Predem dekuji za reakce,

Roman