ITX stroj --> Re: nepristupnost stroje

Jindra Fucik fulda at seznam.cz
Wed Jan 30 13:34:15 CET 2008

----- Original Message -----

> No, ja to tu mam proto, ze mi zacalo byt docela obycejne lito
> elektriny, kterou ta "velka" mrcha sezere. Obzvlast, kdyz ji tu mam v
> 24x7 provozu.

Presne to je ten duvod proc si to chci poridit.

> Aktualni stav je takovy, ze 90% casu travim na tom ITX
> stroji. Ma zretelne mensi vykon (okenka v Seamonkey se oteviraji
> pozorovatelne pomaleji) ale pro beznou praci je mi jedno, jestli se okno
> otevre za 0.2s nebo 0.8.

Ty to pouzivas uplne jako desktop? Ja mam v planu to nechat bezet v
"serverovne" (coz v mojem pripade znamena v dire za sadrokartonovou deskou v
pudnim podhledu), jako terminal pouzivam notebook u ktereho docenuji, ze se
da provozovat i na stole i v posteli.

> Disk je tam jeden, coz staci a USB to ma, takze
>  se k tomu da i neco pripojit. Sitovku ma jednu, coz staci - switch
> podporuej VLANy.

Jo, taky se mi zda, ze je to az dost. Dokonce existuji i verze s jednim
PCI - to uz je dost luxus.

> Jina vec je, ze se mi na "velkem" pocitaci nepodarilo rozchodit WOL,
> takze realny stav je, ze ted jsou po vetsinu casu zapnute oba (zatim se
> snadno muze stat, ze si vzpomenu, ze potrebuju neco z "velkeho" stroej
> kdyz jsem nekde uplne pryc), coz je s ohledem na puvodni zamer docela
> smutny ;-)

To se da celkem snadno vyresit.
Treba tady je takovej hezkej projekt:
http://www.obdev.at/products/avrusb/powerswitch.html
do USB od ITX se zapichne karticka, ktera ma na sobe osm relatek - a pak uz
je celkem jednoduche na jedno z relatek pripojit power tlacitko z velkeho
stroje.