nepristupnost stroje

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Jan 30 11:46:11 CET 2008

Antonin Vecera napsal/wrote, On 01/30/08 10:47:

> Dekuji za vysvetleni. Velice zajimave.

	Dekuju za oceneni, ale snad OPRAVDU nebylo nutne v odpovedi ponechat
cely puvodni prispevek ...

> Vypnutim te zapisovaci cache jsem chtel zajistit odolnost stroje (dat
> na disku) proti vypadku napeti.

	To daleko vhodneji zajisti UPS. Ceny zacinaji uz od okolo 2000 coz snad
neni az tak moc, bavime-li se o stroji, kde jsou natolik cenna data, ze
by jejich poskozeni pri vypadku napajeni vadilo. Rozhodne mi pripada
pomerne nizka, kdyz zvazim alternativy - ohromne problemy s vykonem,
pripadne nutnosti znacnych zasahu do diskoveho subsystemu ...

Jozef Babjak napsal/wrote, On 01/30/08 11:28:
> Btw, medzi vyssie spominami "podmienkami zachovania konzistencie
> udajov" som sa stretol aj s poziadavkou na "atomicky zapis sektoru", t.j.
> ze disk je schopny spravne dopisat sektor, pocas zapisu ktoreho dojde
> k vypadku napajania. Ako su na tom sucasne [low cost] disky? Je to
> bezna ficura, alebo to maju len "lepsie/drahsie" modely?

	Rekl bych, ze to je dnes zcela obvykla vlastnost, aniz jsem to nejak
hloubeji zkoumal Nedokoncenym zapisem by vznikl sektor s vadnym
zabezpecenim coz by se projevilo neopravitelnou chubou pri jeho cteni.
Tedy natolik neprehlednutelnym projevem, ze by neslo prehlednout, kdyby
se to nejak casteji stavalo ...