kde je analogie linuxoveho /etc/ethers

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Jan 18 09:47:40 CET 2008

Jaroslav Votruba napsal/wrote, On 01/18/08 09:23:

> tenhle clovek tvrdi ze jo
> http://linuxak.blog.cz/0705/staticke-arp-zaznamy

	Mas pravdu, na jeho systemu jsou. ARP jako program umi nacist data z
obecneho souboru - takze kdyz je jako spravce dam do /etc/ethers, ktery
sice normalne slouzi k necemu jinemu, ale treba to proto nepouzivam, tak
tam skutecn ebudou.

	Kdybych si ona data ulozil do /etc/passwd, tak bych mel system, kde se
staticke ARP zaznamy nacitaji z /etc/passwd ...

> do tech jsem koukal,ale moc moudrej z toho nejsem.
>
> man 5 ethers mi prijde,ze je natvrdo obslehlej z linuxu

	Kdyz tyses nesveril co hledas. Otazka znela "kde je analogie linuxoveho
/etc/ethers" - a na to je odpoved, ze v /etc/ethers

	Jestli ti jde o natazeni adres ze souboru do ARP tabulky, tak, jak uz
vyse receno, to arp umi z jakehokoliv souboru, treba z

/var/spool/bublifuk

	a je jen ciste na tobe kam ho das a jak si ho pojmenujes. Na Linuxu je
to stejne. Nekdo te zblbnul tim, ze on zrovna to dal do souboru, ketry
je ale na neco jineho - tak zapomen na spojeni /etc/ethers a statickeho
ARP, rozmysli si ceho se snazis dosahnout, na co se chces vlastne zeptat
a zeptej se.

> http://www.lug.am/index.php?action=articles&do=single&id=653
>
> sice rusky,ale docela pekne popsany, pokud umi clovek azbuku. Jen jsem
> tam nevycet, jak je to po natazeni tabulky.
> Jestli se dalsi zaznamy dale pridavaji(a tudiz to dalsi stroje vezme na
> milost), nebo to natahne jen statickou tabulku a nic vic.

	Tohle natahne jen tabulku a nic vic. Za bezneho protozu s obsahem
tabulky nemanipuluje program ARP a tak to nedela ani v tomto pripade. S
obsahem tabulky manipuluje jadro osobne. To, ze se mu z vnejsku do ty
tabulky nahodou taky hrabez nijak nemeni jeho normalni funkci. Jo - kdyz
zaznam oznacis jako permanentni, tak ho jadro po expiraci nesmaze -
protoze k expiraci nedojde.

	Hele - to jestli se zaznamy do dabulky pridavaji nebo nepridavaji po
takovem zasahu, to je trivialni k vyzkouseni. Proc to proste nezkusis ?

> Dale jaky prava nastavit na soubor ethers a jakyho dat vlastika a grupu.

	Hm. A ktery uzivatel (uzivatele) budou ten soubor cist ? A kdo do nej
bude psat ? Prava musis nastavit podle odpovedi na tuhle otazku. My ale
nevime, jestli u tebe ten soubor bdue editovat pepik, franta nebo root.
Ja muzu hadat, ze cist ho bude nejspis root - ale i v tom se muzu mylit.

> Nemam to zrovna kde vyzkouset a na ostrym stroji si to nelajznu.

	To je asi nejvetsi problem. Sezen si masinu na testovani.
Nepredpokladam, ze jsi uplne bez pocitace - tak proste jen ty Wokna
neinstaluj na cely disk, nech si tam 32GB mista (ono staci i min) a tam
si nainstaluj FreeBSD. Nepotrebujes zvlastni separatni pocuitac na
hrani. Usetris si spoustu otazek an ktere bys odpoved ziskal stiskem
nekolika klaves..

> A za posledni : prikaz arp -s IP MAC je asi jen dynamicky, do dalsiho
> restartu. Pro trvalé nastaveni je treba asi ten soubor ethers(viz link
> vyse). Je to tak?

	Zadne trvale nastaveni neexistuje. Muzes ale pri startu spustit prikaz
ARP a dat mu libovolny soubor, ktery si zamanes, aby to tabulku nejak
naplnil. Tak budes mit jeji obsah podle svych predstav uz kratce po
restartu.

	na spusteni programu po restartu je mnoho mechanismu -
soubor rc.local
adresar /usr/local/etc/rc.d
cron

	a mozna i dalsi. Ja bych pouzil rc.d, ale je to na tobe.