kde je analogie linuxoveho /etc/ethers

Jaroslav Votruba jaroslav.votruba at keytec.cz
Fri Jan 18 10:29:01 CET 2008

> 	Jestli ti jde o natazeni adres ze souboru do ARP tabulky, tak, jak uz
> vyse receno, to arp umi z jakehokoliv souboru, treba z
>
> /var/spool/bublifuk
>
> 	a je jen ciste na tobe kam ho das a jak si ho pojmenujes. Na Linuxu je
> to stejne. Nekdo te zblbnul tim, ze on zrovna to dal do souboru, ketry
> je ale na neco jineho - tak zapomen na spojeni /etc/ethers a statickeho
> ARP, rozmysli si ceho se snazis dosahnout, na co se chces vlastne zeptat
> a zeptej se.

predpokladal jsem , ze /etc/ethers je obvykle misto pro staticky
zaznamy. Z toho co jsem vygooglil jsem taky (kupodivu) pochopil, ze se
ten soubor muze jmenovat jak chce

> 	Hm. A ktery uzivatel (uzivatele) budou ten soubor cist ? A kdo do nej
> bude psat ? Prava musis nastavit podle odpovedi na tuhle otazku. My ale
> nevime, jestli u tebe ten soubor bdue editovat pepik, franta nebo root.
> Ja muzu hadat, ze cist ho bude nejspis root - ale i v tom se muzu mylit.

jo bude to root, jen jsem nevedel , jestli treba nacitani neprobiha pod
pravama-placnu nobody, nebo jinym. Takze prava 700 by mely stacit?

> , nech si tam 32GB mista (ono staci i min) a tam
> si nainstaluj FreeBSD. Nepotrebujes zvlastni separatni pocuitac na
> hrani. Usetris si spoustu otazek an ktere bys odpoved ziskal stiskem
> nekolika klaves..

vetsinou tu mam 2 pecka na zkouseni ,ale včera jsem je musel vykuchat a
soucastky pouzit do jinyho stroje (kanibalizace) kterej musi bezet.
pristi tejden
mi prijdou chybejici nahradni dily, ale do ty doby to neprubnu.

z rc.confu to nejde?

dik