Kontrola paru MAC-IP

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Jan 9 23:36:49 CET 2008

Jaroslav Juha napsal/wrote, On 01/09/08 22:32:

> To je sice pravda, ale ne vsude lze takovato opatreni aplikovat. Vezmeme
> kuprikladu skolu

	No, priznejme si, ve skole spise nebude tragedie, kdyz nahodou nekdo
ziska o neco privilegovanejsi pristup...

	Tam jde spis o to, aby primarnim vnejsim znakem vysledneho reseni
nebylo to, ze si z nej budou delat srandu i pataci ...

> Pak staci jen pustit treba prenos torrentu... a upload jde velice rychle do kytek

	To nechapes ten nejvetsi problem tohohle software. Rocne vyrizuju
nekolik desitek stiznosti ruznych pravniku zastupujicich tu ci onu
spolecnost, ktera si z nejruznejsiho duvodu mysli, ze ona a prave jen
ona je opravnena distribuovat to ci ono softwarove dilo, hru, film nebo
hudbu.

	Existuje velmi tesna primo umerna vazba mezi pocten stiznosti a
schopnosti presne identifikovat osobu, jejiz cinnost ji zpusobila
(zejmena pote, co tuto schopnot parkrat co nejverejneji predvedes).

	Ty znas lokalni podminky - takze asi dokazes lepe odhadnout, co se
stane, az vase reditelka dostane poprve vyhruzku, ze ji hrozi zaloba na
nahradu skody (ji nehrozi trestne-pravni odpovednost - ale zaloba na
nahradu skody vuci skole mozna je). A co bude delat, az ten mesic prijde
druha stiznost od dalsi spolecnosti a v zapeti nova stiznost na sireni
neceho dalsiho od spolecnosti prvni. A az se ji poprve ozve reditelka
Ceske Protipiratske Unie. Dovedu si predstavit, ze nektere reditelky co
znam by z toho byly pekne na mrtvici ...

	Toto neni pravni konference, takze to tu nechci rozpitvavat to, zda jde
jen o plane hrozby a pokud ne nakolik je mozne, ze by zalujici skutecne
vyhral - ja vim tolik, ze ja bych byl nerad ten, na kom si nekdo bude
zkouset jak to doopravdy je ...

> Vlastne jsem jeste nenasel spolehlivy mechanismus, jak pouzivani torrentu nebo alespon zahlcovani linky jejich
> pouzivanim zabranit...

	Vsak presne na to byl take navrzen. A je dobre navrzen ;-)