Kontrola paru MAC-IP

Jaroslav Juha juha at juhacr.net
Wed Jan 9 22:32:16 CET 2008

> Souhlas; taky mi prijde jednodussi to proste zakazat.

To je sice pravda, ale ne vsude lze takovato opatreni aplikovat. Vezmeme
kuprikladu skolu, kde je nesymetricka linka do Internetu (o jedne takove
vim - UPC 4000/384 kbps) a na teto siti povesenych cca 200 pocitacu. Pokud
se jedna o rozumny provoz, tak neni propustnost linky az takova tragedie,
ale problem nastane logicky v okamziku, kdy se pripoji student s notebookem
v ucebne, studovne nebo na chodbe, kde jsou take sem, tam rozmisteny datove
zasuvky. Tohle se velmi tezko uhlida a byl by problem zpetne zjistovat kdo a
kdy... Na managovatelne switche a jine nakladnejsi zalezitosti, ktere lze
leckdy, na prvni pohled bezbolestne, nahradit levnymi, hloupymi zarizenimi
nejsou vzdy ve skolstvi prostredky. Pak staci jen pustit treba prenos
torrentu... a upload jde velice rychle do kytek a tim padem i propustnost
cele linky v obou smerech...
Mimochodem, blokovani torrentu povazuji vzhledem k moznosti pouziani portu
80 take za trosku problematicke... Vlastne jsem jeste nenasel spolehlivy
mechanismus, jak pouzivani torrentu nebo alespon zahlcovani linky jejich
pouzivanim zabranit... Jako rozumna varianta se mi jevi snad jen limitovani
poctu spojeni per port/per IP...