pomala sit

Roman Divacky rdivacky at freebsd.org
Mon Dec 3 21:11:52 CET 2007

On Mon, Dec 03, 2007 at 08:55:56PM +0100, Dan Lukes wrote:

> 	Ze je samba na FreeBSD vyrazne linejsi nez na Linuxu je znamo - skoro
> by se mi chtelo rict - vseobecne.
>
> 	Nanestesti, zrejme se zatim nikde nesetkaly v jedne osobe vsechny
> potrebne znalosti - znalost toho, jak funguje Samba a znalost TCP/IP
> protokolu respektive jeho implementace na FreeBSD.
>
> 	U me neni pritomna predevsim znalost Samba protokolu.

dost pochybuju ze je ta samba pomala kvuli nejakemu sitovani. spis si
myslim ze je tam problem v IO ve smeru disk<->sitovka.

nijak jsem to nezkoumal ale nezda se mi ze by "write(socket, buffer, buflen)"
se nejak vyrazne lisilo v sambe a rekneme ftp. podle mne bude spis problem
v nacitani z disku nebo necem pobliz disku.

jak to prozkoumat...

ja bych na to sel asi tak ze bych se zkusil pripojit na sambu z toho sameho
hostu a mrknul se jak to rychle fici tam. pokud porad "pomalu" (na localhostu
by to melo byt nekde kolem rychlosti disku.. tj. radove 10ky MB/s) tak mam pravdu
pokud to tam pobezi normalne tak je problem nekde jinde. ale porad neverim ze
by za to mohl sitovy stack jako takovy (tj. nastaveni flagu etc.). taky bych
zkusil sprovoznit dtrace (patch na prani poskytnu, ale netusim jak moc je to
pouzitelne as-of 3.12.2007) a prozkoumat v jak velkych kvantech cte samba
z disku, popr. jestli nema nejake pofi predstavy o memory managementu (tj. mrknul
bych se na to when/if vola mmap, resp. vubec na mapu pameti). taky by mne zajimalo
jak se lisi (rychlostne) kopirovani 1x50MB souboru versus 50000x1KB souboru.

mozna je taky problem v threadovani. ve smyslu ze thread A nacte z disku, rekne
threadu B aby to predal sitovce a nejak se tam poresi context switche a 60%
vykonu je v ha*zlu.

pokud mate nekdo zajem tak to zkuste na tom localu, a postnete to sem. mam i nejake
dalsi napady a jsem ochoten tomu venovat trosku casu, takze mozme riesit ;)

roman