test ztratovosti packetu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Oct 22 13:07:30 CEST 2007

Radim Kolar wrote:
> aby to uzivateli bezelo ve finale plynule je potreba zajistit
> ztratovost packetu zhruba na urovni 1:1000, protoze TCP stacky snizuji
> rychlost pri ztrate packetu a jednak jim chvili trva nez se rozhodnou
> ty data preposlat a dela to tak 0.3-5 sec lagy i kdyz aplikacni server
> ma stranku za < 1 ms. Na tomhle se podepisuje nekolik faktoru
> (ztratovost linky, routeru, sitovky atd.) Napriklad bw typu 100mbit
> unmetered ma ztratovost packetu tak minimalne 1:50, ja vsem doporucuji
> at si koupi dedik. bw pri dnesnich cenach ~ $8/1Mbit neni duvod
> pouzivat neco jineho.

	Hodne by me prekvapilo, kdybys tvrdil, ze u toku do cca 100Mbps ma na
ztratovost paketu ma v nejake vyznamejsi vliv cokoliv jineho nez
zaplneni linky. Tedy, za predpokladu sitove karty kvalitativni kategorie
"Intel-like", Na Realteku je to samozrejem jinak.

	Samozrejme, roli jeste muze hrat konfigurace - nejaky obzvlaste
komplikovany firewall ci tak neco, ale to lze v mnoha pripadech rozume
optimalizovat.

	To tvoje zpozdeni 0.3-5 sec je dost podezrele - to ja tu nejak nemam.
Tedy, samozrejme, u korektne napsane aplikace. Ledaze jde o nejakou
odlisnou metodiku mereni.