test ztratovosti packetu

Radim Kolar kolar.radim at gmail.com
Mon Oct 22 12:48:24 CEST 2007

no ony se ty data packetu taky budou kopirovat behem zpracovani jeste
semtam v userlandu.
> spis se mi zda divne (ale nemam s tim zadne zkusenosti) ze by web server byl brzden
> zrovna zpracovavani packetu. teda pokud se nejedna o nejaky cachovaci server nebo tak.
aby to uzivateli bezelo ve finale plynule je potreba zajistit
ztratovost packetu zhruba na urovni 1:1000, protoze TCP stacky snizuji
rychlost pri ztrate packetu a jednak jim chvili trva nez se rozhodnou
ty data preposlat a dela to tak 0.3-5 sec lagy i kdyz aplikacni server
ma stranku za < 1 ms. Na tomhle se podepisuje nekolik faktoru
(ztratovost linky, routeru, sitovky atd.) Napriklad bw typu 100mbit
unmetered ma ztratovost packetu tak minimalne 1:50, ja vsem doporucuji
at si koupi dedik. bw pri dnesnich cenach ~ $8/1Mbit neni duvod
pouzivat neco jineho.

> Kazdopadne - bud' tam Radim ma shit-kartu - nebo ne, pak je ale jeho teorie o tom, co zpusobuje ztraty paketu s vysokou pravdepodobnosti nespravna.
ja jsem testoval ztratovost packetu na x86 platforme linux,solaris,bsd
na amd/intel. Test se skladal z nekolika casti: 1. cteni dat. 2. zapis
dat 3. glassfish 4. varnish. Meril jsem kolik vstupnich packetu to
stihlo uspesne zpracovat/sekundu a vyhrali opterony s bsd. Linux sice
odpovidal v prumeru o trochu rychleji, ale vice packetu se mu ztracelo
a tak mu nektery connections lagovaly zejmena pokud zapisoval na disk.

jinak pro zajimavost T2000/solaris je jeste lepsi nez bsd/high end
qcore amd. A v pripade
amd plati ze qcore > dcore. V pripade intelu je qcore Xenon horsi nez
dcore (docela o dost).
Pri testovani 64bit vs 32bit vyhralo 64bit na vsech testovanych
procesorech, zejmena u intelu to bylo znacne rychlejsi.

jinak na ztratovosti packetu se podepisuje i typ sitovky. Nejlepsi je
intel (v bsd potreba poladit driver, zmenit par konstant ale oblibene
tuning hodnoty z linux driveru jsou moc agresivni, pouzit tak neco
mezi), pak broadcom a zdaleka nejhorsi je 1gbit realtek (vice nez 2,5x
horsi oproti broadcom). mezi intelem a broadcomem neni zas takovy
rozdil.