FreeBSD 6.2-RELEASE a softwarovy RAID-5

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sun Oct 21 18:57:37 CEST 2007

Gabriel wrote:

> No je zaujimave ako lunexaci veselo pouzivaju mdadm na raidy a nemaju
> problem a vo freebsd je vytvorit sw raid uplna katastrofa (aspon mi to
> tak pripada ked citam vase reakcie :o)
>
> Co na to Neo? :-)

Neni pak tedy lepsi pouzit Linux?

> Kazdopadne potrebujem urobit softwarovy raid5 a nechcem tahat ziadne X.0
>   alfa beta gama releasy na masinu aj keby to mal byt domaci pc, ale je
> pravda ze zas tak dolezite data sa tam neuchovavaju (a tie co su fakt
> dolezite, pravidelne zalohujem uplne mimo dany stroj)
>
> Takze gvinum nie?
>
> Co projekt graid5?
> http://home.tiscali.de/cmdr_faako/graid5-howto.html

Autor je celkem aktivni v GEOM mailinglistu, lidi to zkouseji a pokud si
vzpominam, neozval se nikdo s vylozene negativni reakci. Takze to treba
i stoji za zkousku, ale bude to asi porad s prichuti "neprodukcniho SW",
stejne jako gvinum a nebo ZFS na 7.0-beta. Nakolik se to vyplati
risknout si netroufam odhadovat, ale pred 2 lety jsem mel stesti a bez
problemu nasadil do produkce 6.0-beta5 a nasledne 4 stroje 6.0-RELEASE...

> Alebo ina rozumna cesta ako sa vyhnut nakupu HW raid5 karty (momentalne
> nepripustne)?

Jeste bych zvazil graid3, ten krome nejakych nevyhod, ma oproti raid5 i
vyhodu, ze netrpi "write hole" problemem (viz
http://lists.freebsd.org/pipermail/freebsd-geom/2007-May/002337.html) a
je v 6.2-RELEASE. Osobne jsem ho jen lehce vyzkousel, ze funguje, ale v
produkci ho nikde nemam, spokojim se s gmirrorem.

Mirek