FreeBSD 6.2-RELEASE a softwarovy RAID-5

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Oct 21 17:06:52 CEST 2007

Roman Divacky napsal/wrote, On 10/21/07 16:14:
> taky si myslim ze 7.0R bude problemovejsi nez 7.[1234...]R (to vyplyva snad uz
> z definice) ale myslim ze aspon jeden racionalni duvod domnivat se ze 7.0R bude
> komparativne lepsi nez [56].0R si myslim ze tu je (4.0R jsem nezazil):

	"Lepsi" nema samostatny vyznam. "lepsi" je pojem vztazeny ke konkretni
metrice.

	Rec byla, m.j. o stabilite. Nemyslim si, ze je rozumny duvod se
domnivat, ze 7.0 bude lepsi nez 6.2. U vykonu lze vyjadrit urcitou
nadeji. Naproti tomu naprosto nepochybuji, ze 7.0 bude daleko vic rulez!
nez 6.2-R a 6.3-R pokud za metriku zvolime podporu ZFS ;-) - coz je
jedina vlastnost, ktera na systemu zajima Radima (nic proti)

> lidi ktery 7cku nasazuji uz pul roku na ruzne ukoly takze myslim ze je to oproti te [56].0 otestovane slusne.

	3.0 umela SMP (nikoli SMPng), dokazala cist FAT32 disky, podporovala
IDE CD vypalovacky.

	4.0 mela SVR4 emulator, R/O NTFS, podpora ATAPi zarizeni (zejmena
vypalovacky), gigabitove sitove karty, statefull ipfw, libc_r, IPv6

	5.0 skutecne nemelo pravo byt oznacovano za RELEASE, coz se IMHO
nakonec tezce vymstilo. 6.0 je pak predevsim pokus oddelit se od ne
uplne dobre povesti rady 5.x - jinak by to snad ani nemelo mit narok na
nove major cislo. Nicmene, hlavnim duvodem prechodu na 5/6 verze bylo,
rekl bych, SMPng a take UFS2 - a o trochu pozdeji vynuceny prechod
vyvolany tim, ze 4.x proste nebyla fakticky udrzovana davno pred tim,
nez nastal oficialni EOL

	7.0 ma, podle nekterych, jako "tahak" ZFS

	Vzdy platilo, ze (N+1).0 obsahovala neco dlouho ocekavaneho a zadaneho
a coz pusobilo, ze takovou verzi pouzivali early-adopters, kteri
nekterou z novych funkci potrebovali natolik, ze byli ochotni riskovat
urcite problemy.

	Me pripada, ze pomineme-li absolutni "ulet" 5.0 neni duvod si myslet,
ze 7.0 bude cokoliv jineho nez standardni X.0. Ale mozna jen nemam
dostatecny cit na "positivni prichute" ;-)

> kazdopadne - kazdy OS pro kazde pouziti by se na to pouziti mel nejdriv otestovat.

	Alespon na necem se bez diskuse shodneme. Jen je potreba nezapominat,
ze "otestovat" je od slova test, nikoliv od terminu "produkcni server" .

Dan Lukes                                               SISAL MFF UK
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at (kolej.)mff.cuni.cz