FreeBSD 6.2-RELEASE a softwarovy RAID-5

Roman Divacky rdivacky at freebsd.org
Sun Oct 21 16:14:02 CEST 2007

On Sun, Oct 21, 2007 at 04:05:04PM +0200, Dan Lukes wrote:

> 	Pozadavek na stabilitu, vykon a spolehlivost (tak ja si prekladam
> potrebu RAID5) a jako odpoved BETA verze systemu, ktery az nebude BETA
> tak to bude verze X.0 ?
>
> 	Tys nezazil 6.0, 5.0. 4.0 ... ?
>
> 	Mas nejaky racionalni duvod si myslet, ze zrovna 7.0 bude vyjimecne
> bezproblemova RELEASE ? Tedy, krome prani jez otcem myslenky jest ? Coz
> o to, ja bych tomu taky strasne rad veril ...

taky si myslim ze 7.0R bude problemovejsi nez 7.[1234...]R (to vyplyva snad uz
z definice) ale myslim ze aspon jeden racionalni duvod domnivat se ze 7.0R bude
komparativne lepsi nez [56].0R si myslim ze tu je (4.0R jsem nezazil):

obecne - 7.0R prinasi ZFS coz je neuveritelne sexy a pritahlo to stovky milionu (no
mozna lehce min ale chapete ne.. proste hodne :) ) lidi ktery 7cku nasazuji uz pul
roku na ruzne ukoly takze myslim ze je to oproti te [56].0 otestovane slusne.

5.0R byla technology preview a vubec kolem cele rady 5.x byl takovy divny oder ze se
toho lidi bali a asi to moc netestovali. 6ka vysla rok pote co 5.3 (tj. prvni -STABLE
z 5.x rady) a tudiz zas lidi nechapali co je tam nove a tak se to taky moc netestovalo.

7cka ma zatim positivni prichut, prinasi napr. to ZFS a vubec je kolem ni fajna atmosfera
takze verim ze pocet testeru je vyrazne vetsi nez u [56].0

kazdopadne - kazdy OS pro kazde pouziti by se na to pouziti mel nejdriv otestovat. je uplne
klidne mozne ze 8-CURRENT ze dne 6.4.2008 bude na nejake konkretni pouziti naprosto stabilni
zatimco 6.3-RELEASE na tom bude padat. vetsinou to tak samozrejme neni ale bez otestovani
na konkretnim pripade se neda tvrdit vubec nic krome toho ze linux je spatny ;) (vtip)

roman