freebsd vs solaris

Jozef Babjak jozef.babjak at gmail.com
Tue Oct 16 22:00:41 CEST 2007

Ahojte,

sice sa to zvrhava na flame, ale par skusenosti pridat viem. :-)

> LUBOVOLNA USB klavesnica mi s x86 Sun strojmi pod Solarisom funguje.
> Skutocne kazda, ktoru som tam pripojil (5 roznych.)

  ^-- Problemy s USB klavesnicami mozem potvrdit. Na obhajobu Solarisu
musim dodat, ze zmienene klavesnice -- vsetky znacky Compaq -- nechceli
fungovat ani v kazdom PC, presnejsie si nerozumeli s notebookmi IBM.

> V 32-bit alebo 64-bit?

  ^-- 32bit je problem. Aj amd64 je problem. Niektore firmy sa tvaria,
solaris existuje len na sparkoch. NeoLoad je napriklad pure Java aplikacia,
ale dodava sa bundlovana z 64bitovym Solarisovym JVM. Viem, to nie je
chyba Solarisu ale kretenizmus dodavatela, ale poukazuje to na pristup.

> Vies, ako funguje ipf v solarise? Ak nie, tak bud rad, ze
> tam vobec ipfilter je.

  ^-- To ma zaujima? Mozes to rozviest? Trebars mimo konferenciu.

> Use blastwave alebo sunfreeware, Luke.

   ^-- Je stary -- bsd portom asi tazko moze nieco konkurovat, ze? :-)
Shell a test su nekompatibilne. Napisal som stovky riadkov shellovych
skriptov, ktore museli byt prenositelne pre linux, bsd a solaris, a casto
som musel vselico hackovat; niekedy kvoli shellu, niekedy kvoli umelej
inteligencii GNU Grep-u, casto kvoli tail-u, ze ano. :-)

> Takto to je uz aspon 15 rokov :-)

  ^-- Tak tak. Kym si clovek zvykne, kde najde echo akceptujuce -n, je to bes,
..., je to bes. :-)

  ^-- A preco by akoze mala?

  ^-- Rozhodne nesuhlasim. Solaris JE INY. Po urcitom mnozstve praktickej
administracie a urcitom mnozstve teoretickeho studia (kazde samo o sebe
je nepostacujuce) mi Solaris 10 pride ako velmi admin-friendly, s dobrymi
administracnymi toolmi a dobrou dokumentaciou. Rozhodne viac admin
friedly ako ktorykolvek Linux.

> No to rozhodne. Nie je to system pre masy a rychlokvasenych Linuxakov ;-)

  ^-- Zlate slova. Nastastie sa zatial daju aplikovat aj na FreeBSD. :-)

J.