freebsd vs solaris

Juraj Lutter freebsd-users-l at wilbury.sk
Tue Oct 16 21:24:31 CEST 2007

Radim Kolar wrote:
> 2. podpora HW minimalni, neustale breceni v #opensolaris nad nedostatkem driveru

Sun a 4Front sa dohodli na preportovanie Open Sound System do Solarisu.

> 3. podpora ruznych problematickych HW komponent prakticky nulova. Z
> 6ti usb klavesnic mi pod OS funguje 1. Pokud jde o flash disky tak asi
> polovina.

LUBOVOLNA USB klavesnica mi s x86 Sun strojmi pod Solarisom funguje.
Skutocne kazda, ktoru som tam pripojil (5 roznych.)

> 4. pokud drivery jsou povetsinou nejsou v zakladni instalaci, ale musi
> se shanet po netu.

Existuje velmi dobra stranka napr. s ethernet drivermi pre rozne karty,
ja osobne som takto v Slovak Telekom ozivoval Intel 82559 ako management
sietovky v SF V210.

> 5. nektere mene beznejsi OSS aplikace pro solaris sice nabalickovane
> jsou a daji se po netu najit, ale je jich malo a nejsou moc aktualni.
> 6. Vetsi spotreba RAMky nez BSD.

V 32-bit alebo 64-bit?

> 7. Firewall nic moc t.j. ipfilter 4.0.

Pytal som sa Max Laiera, zatial nie je v plane port pf-ka pre
``streams''. Vies, ako funguje ipf v solarise? Ak nie, tak bud rad, ze
tam vobec ipfilter je.

> 8. contributed soft v sfw je stary. On cely solaris userland stoji za
> starou belu, dost
> scriptu mne tam nejede.

Use blastwave alebo sunfreeware, Luke.

> 9. balickovaci system hodne saje

No comment.

> 11. userland je naskladan v mnoha stromech ala /usr/ucb /usr/gnu /usr/sfw

Takto to je uz aspon 15 rokov :-)

> 13. libc umi otevrit jen 256 souboru, asi port z MS-DOSu

Si si uplne isty?

> 14. bandwidth shaping neni podporovano, neco malo umi resource manager
> 15. V solarisovy linux emulaci jede oracle
> 16. Java nejede rychleji na Solarisu nez na FreeBSD
> 17. Mysql jede na solarisu vyrazne rychleji nez na 6.1
>
> ale jinak solaris nabizi mnoho dobreho, napriklad si muzete hrat se
> superpages a u nekterych aplikaci (oracle) jejich aktivace prinese asi
> 40% zrychleni. Solaris je opravdu velmi dobry, ale jeho administrace
> rozhodne neni admin friendly ala /etc.rc.conf v freebsd.

No to rozhodne. Nie je to system pre masy a rychlokvasenych Linuxakov ;-)

j.

--
Juraj Lutter                            |  /\  ASCII Ribbon Campaign
otis (at) wilbury.sk                    |  \/  - NO HTML/RTF in e-mail