freebsd vs solaris

Radim Kolar kolar.radim at gmail.com
Tue Oct 16 21:02:52 CEST 2007

> Existuje nejaky JAILng projekt, AFAIK. Inak, mas na mysli zones, alebo
> containers? Zones su +- jail, containers maju nejaku funkcionalitu naviac.
zones jsou mnohem lepsi nez jaily. Napriklad kazda zone ma vlastni SYSVSHM,
maji mnohem lepsi aministraci ala zonecfg, mnohem lepe se definuji
prava a zdroje ktere
zona muze pouzit a tak.

Pokud se okolo OpenSolarisu podari vytvorit velkou komunitu useru, tak
to bude nejperspektivnejsi unix OS. Zatim jeho provozovani na x86
platforme je spis tak na preview nebo pro developery. Ostatne nikde
Sun moc nedporucuje Solaris na x86 pro produkci.

Ja bych problemy Solarisu na x86 shrnul takto:
1. nedostatek patchu do aplikaci aby sli pod nim prelozit. Chce to
neco ala ports
2. podpora HW minimalni, neustale breceni v #opensolaris nad nedostatkem driveru
3. podpora ruznych problematickych HW komponent prakticky nulova. Z
6ti usb klavesnic mi pod OS funguje 1. Pokud jde o flash disky tak asi
polovina.
4. pokud drivery jsou povetsinou nejsou v zakladni instalaci, ale musi
se shanet po netu.
5. nektere mene beznejsi OSS aplikace pro solaris sice nabalickovane
jsou a daji se po netu najit, ale je jich malo a nejsou moc aktualni.
6. Vetsi spotreba RAMky nez BSD.
7. Firewall nic moc t.j. ipfilter 4.0.
8. contributed soft v sfw je stary. On cely solaris userland stoji za
starou belu, dost
scriptu mne tam nejede.
9. balickovaci system hodne saje
10. FBSD7 ma vice nez dvojnasobnou propustnost v pps na intel sitovce 100mbit
11. userland je naskladan v mnoha stromech ala /usr/ucb /usr/gnu /usr/sfw
12. OS vyzaduje 256 MB aby vubec nabootoval
13. libc umi otevrit jen 256 souboru, asi port z MS-DOSu
14. bandwidth shaping neni podporovano, neco malo umi resource manager
15. V solarisovy linux emulaci jede oracle
16. Java nejede rychleji na Solarisu nez na FreeBSD
17. Mysql jede na solarisu vyrazne rychleji nez na 6.1

ale jinak solaris nabizi mnoho dobreho, napriklad si muzete hrat se
superpages a u nekterych aplikaci (oracle) jejich aktivace prinese asi
40% zrychleni. Solaris je opravdu velmi dobry, ale jeho administrace
rozhodne neni admin friendly ala /etc.rc.conf v freebsd.