freebsd vs solaris

Juraj Lutter freebsd-users-l at wilbury.sk
Tue Oct 16 22:19:49 CEST 2007

Jozef Babjak wrote:

>   ^-- To ma zaujima? Mozes to rozviest? Trebars mimo konferenciu.

root@[webs1 /root]# modinfo | grep pfil
138 fffffffff02b4000   48c0   -   1  pfil (pfil Streams module 2.1.6)
138 fffffffff02b4000   48c0 166   1  pfil (pfil Streams driver 2.1.6)
root@[webs1 /root]# modinfo | grep ipf
145 fffffffff02c5000  2bdc8 165   1  ipf (IP Filter: v4.1.9)

root@[webs1 /root]# ifconfig bge0 modlist
0 arp
1 ip
2 pfil
3 bge

Modul ``pfil'' emuluje ``mbufs'' z BSD, kedze Solaris IP stack je
``STREAMS''. Cize, problem portacie ``pf'' pod Solaris spociva ani nie v
technickej narocnosti, ako skor v tom, ze by vysledok bol dost pomaly.
Kto niekedy skusal firewallovat velky traffic pomocou IPF v Solarise,
ten mi da za pravdu. S tym suvisi zrejme aj nizka priepustnost sietoviek.

Modul pfil sa do toho processing chainu loaduje v ramci autopush pri
boote (da sa to aj rucne, ale je to unsupported.)

otis

--
Juraj Lutter                            |  /\  ASCII Ribbon Campaign
otis (at) wilbury.sk                    |  \/  - NO HTML/RTF in e-mail