nie je mozne sa nalogovat na konzolu ani cez su(1)

martinko gamato at users.sf.net
Sun Jul 8 01:20:14 CEST 2007

Petr Holub wrote:

> Mozna by pomohlo, kdybys presneji popsal, co to znamena "nefunguje".
> A taky z ceho jsi upgradoval na co (to, ze je to nejspis FreeBSD se
> da usoudit pouze z konference, do niz jsi to poslal).
>
> Jinak bych se podival pres vipw, jestli se mi neco nestalo s passwd
> a eventualne zkusil passwd, jak uz psal Rajo.
>
> Petr

apgrejd zo 6.0-R na 6.2-R
vsetko fungovalo
robil som dalsie zmeny v konfigurakoch v /etc podla ineho pocitaca
robil som to cez ssh(1), tak som si nevsimol kedy prestalo fungovat
prihlasovanie cez konzolu (ktore dovtedy samozrejme chodilo)

co funguje:
prihlasenie cez ssh(1) pomocou kluca
prihlasenie root-a priamo na konzoli
su(1) na root-a

co nefunguje:
prihlasenie cez ssh(1) pomocou hesla
prihlasenie bezneho uzivatela cez konzolu
su(1) na bezneho uzivatela (ani sa neopyta na heslo a vyhodi "sorry")

okrem toho, ako root som sice schopny menit hesla cez passwd(1), ale
nepomoze to a ani bezny uzivatel nemoze zmenit heslo sam sebe (neprejde
overenie stareho hesla).

vipw(8) som spustil, ale nezda sa, ze by som mal poskodene subory.

m.