nie je mozne sa nalogovat na konzolu ani cez su(1)

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Jul 8 16:22:00 CEST 2007

martinko napsal/wrote, On 07/08/07 01:20:
> co funguje:
> prihlasenie cez ssh(1) pomocou kluca
> prihlasenie root-a priamo na konzoli
> su(1) na root-a
>
> co nefunguje:
> prihlasenie cez ssh(1) pomocou hesla
> prihlasenie bezneho uzivatela cez konzolu
> su(1) na bezneho uzivatela (ani sa neopyta na heslo a vyhodi "sorry")

> okrem toho, ako root som sice schopny menit hesla cez passwd(1), ale
> nepomoze to a ani bezny uzivatel nemoze zmenit heslo sam sebe (neprejde
> overenie stareho hesla).

	A urcite ve /var/log/messages nebo /var/log/auth.log neni zadny zaznam
blize odhalujici duvod odmitnuti ? Pokud opravdu skutecne ne, pak ja
bych podezrival knihovny/konfiguraky PAM subsystemu. Ale tezko takhle
poradit ...

Dan Lukes                                               SISAL MFF UK
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at (kolej.)mff.cuni.cz