Update systemu

Roman Divacky rdivacky at freebsd.org
Mon Jun 11 19:50:39 CEST 2007

> 	Tak to mohu vrele nedoporucit. Podvadet vlastni system sice mozne je,
> muze se za to ale kdykoliv odvdecit spatne odhalitelnymi chybami a
> nedeterministickymi nefunkcnostmi.
>
> 	Duvodem, proc ma knihovna jine cislo je obvykle zpetne nekompatibilni
> zmena v ABI - zmena v datovych strukturach, predavanych parametrech,
> navracenych hodnotach a podobne.

to je blbost dane... pokud by se menilo ABI tak nemuze pomoct ani rekompilace, no ne?

API/ABI je format komunikace a pokud se tenhle format na jedne komunikacni strane zmeni
tak te nezachrani ani libmap ani rekompilace ani 6hodin modleni.

rekompilace (te same verze sw) v novem worldu a libmap jsou identicke operace (semanticky).

duvod proc se meni ty verze knihoven je v tom ze se sice pridavaji nove/meni stare veci ale
ne smerem "ven" (tj. rekneme OS <-> ISV aplikace) ale smerem "dovnitr" (tj. rekneme napr. ze
se do libc prida funkce freebsd_sing_a_song() a upravi se /usr/bin/biff aby tu funkci volal).

opacny priklad je rekneme kdyz mas glib1 a glib2, tam se zmenilo API/ABI a buhvi co jeste nicmene
je jasne ze kdyz mam aplikaci ktera pouziva glib1 tak muzu rekompilovat treba 153x a porad mi to
na glib2 nepojede (nemam vubec poneti o glib takze pokud je to blbej priklad tak sorry :) )

roman