Update systemu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Jun 11 18:54:20 CEST 2007

Roman Divacky napsal/wrote, On 06/11/07 18:17:
> jen takovy maly tip - super je smazat stare knihovny (cd /usr/src && yes | make delete-old-libs)

	Ja bych se nebranil ani mazani starych souboru (make delete-old).

> a zjistit co prestane chodit. a u toho co prestane pac mu odesly knihovny

	Osvedcilo se mi necekat az se problemy projevi a byt alespon trochu
aktivni, to jest

ldd /usr/local/bin/* | more

a hledam retezec 'not found'. Obdobne pak i pro dalsi adresare se
spustitelnymi soubory.

> ty knihovny libmapnout na vyssi verzi...

	Tak to mohu vrele nedoporucit. Podvadet vlastni system sice mozne je,
muze se za to ale kdykoliv odvdecit spatne odhalitelnymi chybami a
nedeterministickymi nefunkcnostmi.

	Duvodem, proc ma knihovna jine cislo je obvykle zpetne nekompatibilni
zmena v ABI - zmena v datovych strukturach, predavanych parametrech,
navracenych hodnotach a podobne.

	Treba se vam to nikdy nestalo, kdyz budete mit stesti, treba ani
nestane, jestli ale budete mit smulu, mozna stravite nekolik dnu a
bezesnych noci hledanim nejakeho pitomeho problemu, ktery bude zpusobeny
jen a jen podvodem na systemu.

	Cas, ktery spotrebujete na korektni upgrade bude v porovnani s tim, jak
dlouho muzete hledat nejakou pitomou zavadu, ktera navic, jako na
potvoru, vubec nebude na prvni pohled vypadat jako problem s knihovnama,
smesme kratky. Navic, cas update si na rozdil od casu zavady vybrat muzete.

	Ja svuj system podvedl jen jednou a bylo mi dostatecne jasne dano
najevo, ze takhle to mezi nami fungovat nebude.

	Nicmene, samozrejme, dobrodruznym povaham nelze branit - jen libmapujte
po libosti. Obzvlast, pokud za spolehlivost a funkcnost spravovaneho
systemu nenesete zadnou odpovednost ...

Dan Lukes                                               SISAL MFF UK
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at (kolej.)mff.cuni.cz