dummynet - bez problemu, jen otazka

Petr Bezděk freebsd at ada-net.cz
Tue May 29 22:00:38 CEST 2007

Dan Lukes napsal(a):

> 	To ani jinak byt nemuze - pokud na paket nereaguju "hned" (karta me o
> prichodu informuje prerusenim) ale az za chvili (kdyz mam chut' se
> zeptat), je jasne, ze ho prumerne vyridim pozdeji.

tohle je mi jasne, zase takova tragedie to neni, 0.2 - 0.5ms nelze nejak
  znatelne na latenci poznat

  > 	Je pravda, ze pri utoku ci zavade, ktera by spocivala v zasilani co
> nejvetsiho poctu co nejmensich paketu dokaze obsluha preruseni vykon
> pocitace sezrat cely, takze mu nezbude ani na to, aby se na nej dalo z
> dalky prihlasit, kdezto v pripade pollingu to nenastane ...

tohle je prave duvod, proc u me zatim polling vyhrava - u nas se obcas
stane, ze nekdo ze zakazniku s OS od microsoftu schyta nejaky vir/cerv
ci nejakou jinou havet a ten nasledne generuje velky provoz (vetsinou z
podvrzenych IP adres na nahodne IP adresy) - potom takovy odchozi
provoz, hodne malych paketu, klidne i 20000 paketu/s, o kapacite 100M k
beznemu provozu s routrem trochu zacvici a bez pollingu by to asi neustal.

nasazeni pollingu (a spravnou hodnotu pro HZ) si asi musi kazdy osahat a
vyzkouset, zda v jeho podminkach je to spravna cesta nebo ne.

--
Mgr. Petr Bezděk
email: pbezdek at ada-net.cz
web: www.ada-net.cz