dummynet - bez problemu, jen otazka

Roman Divacky rdivacky at freebsd.org
Wed May 30 16:11:33 CEST 2007

On Tue, May 29, 2007 at 07:02:03PM +0200, Petr Bezd?k wrote:

> Jo, jeste u me jedna zasadni drobnost - sitovku bezim pres polling
> (HZ=2000).
>
> Jeste dalsi zkusenost: pri testovani jsem dosahoval lepsi propustnosti s
> jednim procesorem na vysokem taktu (samozrejme vylpe HT) nez se dvema
> procesory na nizsich taktech (prece jenom sitovy provoz se moc dobre
> neda paralelizovat a rezie spojena se SMP je zda se vetsi nez prinos 2
> procesoru).

ehm? to sou mi nejake nove poznatky :) sitovy provoz se samozrejme paralelizovat
velmi dobre DA a fbsd to dokonce i umi. nemam tedka moc poneti jaky je rozdil mezi
6.x a 7.x zrovna v tomhle ale obecne 7.x ma podporu pro SMP vyrazne lepsi takze
se to snad brzo zlepsi :)

> Taky jsem radeji volil i386 verzi systemu pres amd64. Podlozeno merenimi
> to nemam, ale myslim, ze na router bude i386 lepsi.

noooo... je fakt ze amd64 ma 64bitove pointery coz je 2x viz nez ma i386. tudiz
propusnost "dat" je o neco vetsi na i386 coz muze hrat dost roli. na druhou stranu
zase amd64 je modernejsi architektura a ma ruzne vychytavky ktere i386 treba nema
(sse kopirovani/nulovani pameti, sysenter a co ja vim co vsecko). takze tezko rict no...

kazdopadne jasna je jedna vec - "nemam to podlozene merenim ale myslim" je cesta do pekel ;)