Wiki na FreeBSD.cz

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Apr 26 09:06:58 CEST 2007

Jozef Babjak napsal/wrote, On 04/26/07 07:47:
> 	nechcem velmi rypat, ale aku pridanu hodnotu ma trapit
> sa s nejakou wiki pre tak open projekt ako je FreeBSD, ked je
> tu wikipedia.org? Je to rozbehane, niekto sa o to stara, ma to
> obrovsku navstevnost a hlavne uz v tejto chvili je tam o FreeBSD
> viac materialov, ako bude v novej, krasnej, chrumkavej, ceskej
> po X mesiacoch prevadzky a Y problemoch s administraciou.

	Coz je ovsem argumentace, kterou by beze zmeny slo pouzit i pred
vznikem teto konference nebo pred vznikem ceskych stranek na www.freebsd.cz.

> Neskor vyjde na povrch potreba zapojit skutocnych odbor-
> nikov, aby sa dosiahla pridana hodnota.

	Áno, aj.

	Mozna se to ale vyvine uplne nejak jinak - treba tam nakonec budou
predevsim specificky lokalni informace - jak zaridit, aby sort tridil
podle ceskych (slovenskych) pravidel, jak rozchodit ceskou QWERTY
klavesnici pod Xama a podobne. Na to patrne, pres fakticky maly
absolutni pocet, mame odborniku vic nez cela Amerika dohromady.

	Nebo tam budou trivialni navody urcene spis pro uzivatele (kde se
totalni neznalost anglictiny akceptovat da) nez pro spravce systemu (kde
je totalni neznalost anglictiny neprijatelna). A k jejich vzniku nejsou
ti nedostatkovi odbornici az tak bezpodminecne nutni - s trivialnimi
problemy dokaze poradit skoro kazdy.

	No a nebo se skutecne po par mesicich nebo letech ukaze, ze to je mrtve
dite a slavnostne ho zakopeme. Nebude prvni.

	Popravde receno, ja bych se do toho taky nepustil, ale jestli tu je
nekdo, kdo je ochoten venovat cas a zkusit to, tak proc ne. Nikdy nevis ...

Dan Lukes                                               SISAL MFF UK
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at (kolej.)mff.cuni.cz