Wiki na FreeBSD.cz

Jan Husar jan.husar at skosi.org
Thu Apr 26 09:02:00 CEST 2007

Jozef Babjak wrote:
> Zdravim,
>
> 	nechcem velmi rypat, ale aku pridanu hodnotu ma trapit
> sa s nejakou wiki pre tak open projekt ako je FreeBSD, ked je
> tu wikipedia.org? Je to rozbehane, niekto sa o to stara, ma to
> obrovsku navstevnost a hlavne uz v tejto chvili je tam o FreeBSD
> viac materialov, ako bude v novej, krasnej, chrumkavej, ceskej
> po X mesiacoch prevadzky a Y problemoch s administraciou.

wikipedia.org je encyklopedia, neobsahuje a nemala by obsahovat
technicke navody, howto v cz/sk jazyku ktore by mali byt dostupne na
jednom miesto freebsd.cz/wiki/ pre ceskych a slovenskych pouzivatelov.

> Silna stranka FreeBSD v porovnani s Linuxom bola vzdy v jednote
> komunity: bolo tu len jedno FreeBSD, jeden handbook a jedny FAQs.
> Linux sa vydal cestou babylonskeho pomatenia distribucii, a tak
> nutne potrebuje pre kazdu distribuciu vytvorit vlastnu dokumen-
> taciu. Kde su tie casy, ked LDP pokryval 90% vsetkeho, co clovek
> o Linuxe potreboval vediet?

to neriesi stale situaciu, ze pre par ludi "dokumentacia" v rodnom
jazyku je idealnejsia

> Vybudovat vlastnu sajtu o comkolvek potrebuje cas. Chvilu sa da
> zit s pociatocneho nadsenia a chvilu moze prispievat takmer kto-
> kolvek. Neskor vyjde na povrch potreba zapojit skutocnych odbor-
> nikov, aby sa dosiahla pridana hodnota. Kolko ich v cechach a na
> slovensku mame? Nie tak vela. A kolki z nich to budu ochotni
> robit? Think about it.

To sa uvidi, uz si mohol mat jednu A4 nejakeho pekneho howto ,)

> Nechapte ma zle, ja nevravim, ze to nemate robit. Sam budem
> velmi rad, ked tam najdem uzitocny clanok, test, porovnanie
> ci navod. Vazim si pracu ludi, ktori maju chut a volu taketo
> aktivity robit. Sam som sa mnohych podobnych zucastnil a viem,
> ze je mnozstvo veci v nasom zivote, ktore funguje len vdaka
> nadseniu ludi. Viem aj to, aka je to casto nevdacna a nedocenena
> praca. Chcem len povedat, ze realizovat zamer "mat wiki o
> FreeBSD [v ceskom jazyku]" sa da realizovat aj jednoduchsie.

urcite, ale to jednoduchsie si vobec nespomenul :)