Wiki na FreeBSD.cz

Jozef Babjak babjak at hilbert.chtf.stuba.sk
Thu Apr 26 07:47:13 CEST 2007

Zdravim,

	nechcem velmi rypat, ale aku pridanu hodnotu ma trapit
sa s nejakou wiki pre tak open projekt ako je FreeBSD, ked je
tu wikipedia.org? Je to rozbehane, niekto sa o to stara, ma to
obrovsku navstevnost a hlavne uz v tejto chvili je tam o FreeBSD
viac materialov, ako bude v novej, krasnej, chrumkavej, ceskej
po X mesiacoch prevadzky a Y problemoch s administraciou.

Silna stranka FreeBSD v porovnani s Linuxom bola vzdy v jednote
komunity: bolo tu len jedno FreeBSD, jeden handbook a jedny FAQs.
Linux sa vydal cestou babylonskeho pomatenia distribucii, a tak
nutne potrebuje pre kazdu distribuciu vytvorit vlastnu dokumen-
taciu. Kde su tie casy, ked LDP pokryval 90% vsetkeho, co clovek
o Linuxe potreboval vediet?

Vybudovat vlastnu sajtu o comkolvek potrebuje cas. Chvilu sa da
zit s pociatocneho nadsenia a chvilu moze prispievat takmer kto-
kolvek. Neskor vyjde na povrch potreba zapojit skutocnych odbor-
nikov, aby sa dosiahla pridana hodnota. Kolko ich v cechach a na
slovensku mame? Nie tak vela. A kolki z nich to budu ochotni
robit? Think about it.

Nechapte ma zle, ja nevravim, ze to nemate robit. Sam budem
velmi rad, ked tam najdem uzitocny clanok, test, porovnanie
ci navod. Vazim si pracu ludi, ktori maju chut a volu taketo
aktivity robit. Sam som sa mnohych podobnych zucastnil a viem,
ze je mnozstvo veci v nasom zivote, ktore funguje len vdaka
nadseniu ludi. Viem aj to, aka je to casto nevdacna a nedocenena
praca. Chcem len povedat, ze realizovat zamer "mat wiki o
FreeBSD [v ceskom jazyku]" sa da realizovat aj jednoduchsie.

J. Babjak