mdconfig a soft updates

Roman Divacky rdivacky at freebsd.org
Tue Apr 24 19:16:21 CEST 2007

> 	No a mame dva FS - hostitelsky "spodni" a hostovany "horni". SoftU je o
> vhodne synchronizaci zapisu dat a metadat na disk a v pripade

SU resi jenom metadata...

> [...]
> ktery zajisti, ze data budou skutecne zapsana az na fyzicke medium. V
> takovem pripade se pri zapisech cache hostujiciho systemu prakticky
> neuplatni a bude mit svuj vyznam jen pri cteni, kde bude pusobit podobne
> jako cache samotneho disku - jen vetsi. Osobne se domnivam, ze pri
> zapisech se tak vlastnosti budou znacne blizit synchronnimu zapisu -
> budou pomale. Kdyby se sync/flush nepouzival, bylo by to ve vysledku
> prakticky totez jako bychom hostovany system meli mountnuty asynchronne
> - a bylo by velke riziko poskozeni pri padu. Takze predpokladam, ze tam je.

pri nejlepsi snaze nejsem schopen tenhle odstavec precist ;)

md mount funguje asi tak ze se vytvori VM object a tomu se da jako backing store
nejakej soubor. pokud v tom md mountu je nejaky FS (jakoze asi jo :) ) a zavola
se v nem sync treba ne nejake to metadato tak se proste zavola sync metoda pro
danou stranku v tom VM objectu.

co se snazim rict - ty 2 FS (dolni a horni) jsou zoufale nezavisle. a ten spodni
to fakt nijak neovlivni. tomu hornimu je vicemene jedno jestli sedi na realnem disku
a operace "zapis 123 na pozici 456" se prevede na "ata_flush_buffer()" nebo na
"ufs_write_to_file()"... hm.. to taky neni moc jasne ;) tim ufs_write_to_file() myslim
fyzickou operaci zapisu na ufs na disku, tj. bez cache

mozna chtel dan rict uplne to same ale fakt to nejak nejsem schopny parsnout ;)

kazdopadne - zkusit si to a benchmarknout zabere urco min casu nez cist mou a danovou odpoved.

mimochodem - neni mi moc jasne v cem je vyhoda tohoto pristupu. ja vidim jednou odlisnost v tom
ze je to komplikovanejsi... proc to delas?

roman