mdconfig a soft updates

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Apr 24 18:31:14 CEST 2007

Miroslav Lachman wrote:
> Na jednom serveru vytvarim jaily tak, ze kazdy jail ma svuj "soubor" na
> disku (cca 3GB) a ten je pres mdconfig primountovan. Takze se tento
> soubor tvari jako samostatny disk s UFS2 filesystemem. V teto
> souvislosti me napada, jestli pro tento typ pouziti je dobre zapnout,
> nebo vypnout soft updates?

	No, otazku asynchronniho primountovani asi muzeme odsunout stranou -
pri nahle ztrate schopnosti komunikovat s diskem (zahrnuje i vypadek
elektriny jako pricinu) muze byt disk v neopravitelne nekonzistentnim
stavu at fyzicky lezsi na jakemkoliv mediu - vcetne md.

	Takze otazka smeruje k tomu, jestli je lepsi synchronni mount nebo
soft-updates.

	No a mame dva FS - hostitelsky "spodni" a hostovany "horni". SoftU je o
vhodne synchronizaci zapisu dat a metadat na disk a v pripade
simulovaneho disku se z hlediska hostiteskeho file-systemu zapisuji
pouze data do souboru konstantni predem dane velikosti - k zapisu
metadat v teto souvislosti prakticky nedochazi a tak je z tohoto pohledu
jedno, jestli je na hostitelskem FS synchronni nebo SoftU zapis. Pro
ostatni pristupy je vyhodnejsi SoftU, takze se mi zda, ze otazka
moutovani hostiteskeho FS je tim vyresena.

	U hostovaneho FS nas zajima, jestli nahodou v tomhle pripade neni
synchronni zapis vyhodnejsi nez SoftU. IMHO neni. Neprihlizel jsem
presne implementaci emulace disku v souboru, ale v zasade vidim dve
moznosti, jak to tam je udelano. Predpokladam, ze se pri zapisech dat do
souboru ve kterem je emulovan disk vola sync/flush nebo podobny prikaz,
ktery zajisti, ze data budou skutecne zapsana az na fyzicke medium. V
takovem pripade se pri zapisech cache hostujiciho systemu prakticky
neuplatni a bude mit svuj vyznam jen pri cteni, kde bude pusobit podobne
jako cache samotneho disku - jen vetsi. Osobne se domnivam, ze pri
zapisech se tak vlastnosti budou znacne blizit synchronnimu zapisu -
budou pomale. Kdyby se sync/flush nepouzival, bylo by to ve vysledku
prakticky totez jako bychom hostovany system meli mountnuty asynchronne
- a bylo by velke riziko poskozeni pri padu. Takze predpokladam, ze tam je.

	Z toho mi plyne, ze nejvyodnejsi je mit SoftU na obou.

	Otazka je, jestli neni docela obycejne jednodussi to zmerit ...