mdconfig a soft updates

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue Apr 24 20:21:20 CEST 2007

Roman Divacky wrote:

> SU resi jenom metadata...

> pri nejlepsi snaze nejsem schopen tenhle odstavec precist ;)
>
> md mount funguje asi tak ze se vytvori VM object a tomu se da jako backing store
> nejakej soubor. pokud v tom md mountu je nejaky FS (jakoze asi jo :) ) a zavola
> se v nem sync treba ne nejake to metadato tak se proste zavola sync metoda pro
> danou stranku v tom VM objectu.
>
> co se snazim rict - ty 2 FS (dolni a horni) jsou zoufale nezavisle. a ten spodni
> to fakt nijak neovlivni. tomu hornimu je vicemene jedno jestli sedi na realnem disku
> [...]

Nejde mi ani tak o benchmark jako o to, co je vyhodnejsi pro stabilitu
takoveho FS a souboru v nem ulozenych (v pripade restartu, vypadku
napajeni atd.).

A proc to tak je je celkem proste:
1] nelze vytvorit FS quotu na jail
2] oddil, na kterem jsou jaily, mam zamerne mountovany jako nosuid,
noexec, takze jail by na nem nesel spustit (stroj nebyl puvodne
planovany pro pouziti jailu, jinak bych si tam vyhradil oddil pro to
urceny a ten by mel exec)
3] nebyt toho, ze v 6.2-RELEASE chybi jedna option u mdmfs, tak v tom
zadna slozitost neni, proste se jen vytvori soubor a pres fstab se
primountuje tak, jako jakykoliv jiny oddil, jenze mdmfs v 6.2 a starsich
pri kazdem tomto mountu provadi automaticky newfs (uzasny napad), takze
jedina berlicka tam je drobny rc script, ktery ten mount provede sam.

I tak vsem zucastnenym dekuji, zkusim tam nasadit SU.

Mirek