balancing via nizky TTL? (was: zvlastni chovani cachovaciho named)

zyx at stv.sk zyx at stv.sk
Fri Mar 23 13:24:12 CET 2007

On Fri, Mar 23, 2007 at 01:09:52PM +0100, Rudolf Cejka wrote:

> Ano.

> No nevim, ale zmena jednoho cisla mi pripada opravdu jednodussi,
> nez pouzivat LSNAT ci neco podobneho. Navic lze vyuzivat kombinaci
> vice zpusobu.

> Kdyby byl tento problem aspon jednim promilem z toho, co lze povazovat
> za zbytecny provoz, tak bych byl opravdu happy :o)

> Vypadku muze byt nekolik druhu a kazdy zpusob vyvazovani je nachylny
> na jiny, a toto muze byt jedna z moznosti. Vyhodou tohoto reseni
> (i kdyz ne jedineho], je to, ze se nemusi predpokladat nic o kvalitach
> [...]

Robi to aj napr. google, pri ich cca 400 000 serveroch, by bolo asi dost nezmyselne
a pravdepodobne aj nerealne, aby maly jednu site, kde by to mali vsetko poskladane,
balancuje sa to lokalne a medzi sajtami podla vytazenosti a dostupnosti aj DNSkami,
oni maju TTL 300 a samozrejme podla lokality klienta sa vybera "najblizsie" datacentrum...

--
Peter Mihalik