balancing via nizky TTL? (was: zvlastni chovani cachovaciho named)

Rudolf Cejka cejkar at fit.vutbr.cz
Fri Mar 23 13:09:52 CET 2007

Jan Stary wrote (2007/03/23):
> - tomuhle nerozumim: takhle ze by nekdo delal load balancing?

Ano.

> Neni jednodussi i rychlejsi nastavit radny balancer, jehoz
> IP konstantne sdeluji (DNS) klientum, a on rozhazuje pozadavky
> mezi moje dalsi servery (jejichz adresa nemusi nikoho zajimat,
> ostatne muze byt treba vnitrni)?

No nevim, ale zmena jednoho cisla mi pripada opravdu jednodussi,
nez pouzivat LSNAT ci neco podobneho. Navic lze vyuzivat kombinaci
vice zpusobu.

> A nezaplacavat DNS traffic
> haldou (z tohoto pohledu) zbytecnych dotazu, ktere jsou
> klienti nuceni delat?

Kdyby byl tento problem aspon jednim promilem z toho, co lze povazovat
za zbytecny provoz, tak bych byl opravdu happy :o)

> Anebo se tohle pouzije v situaci, kdy jeden stroj by
> ani nestihl ty dotazy rozhazovat?

Vypadku muze byt nekolik druhu a kazdy zpusob vyvazovani je nachylny
na jiny, a toto muze byt jedna z moznosti. Vyhodou tohoto reseni
(i kdyz ne jedineho], je to, ze se nemusi predpokladat nic o kvalitach
klienta, a geograficka nezavislost, takze jeden server muze byt
v Nemecku, druhy u nas, treti na Slovensku atd. a smerovace vzdy
vyuziji tu cestu pro data, ktera je podle jejich konfigurace
nejjednodussi, a nemusi se chodit pred jeden centralni bod.