pc s vice disky - nikoliv OT ale aktualni zalezitost

Divacky Roman xdivac02 at stud.fit.vutbr.cz
Wed Mar 14 16:51:53 CET 2007

On Wed, Mar 14, 2007 at 04:02:55PM +0100, Jan Dusatko wrote:

> Mam nekolik konkretnich problemu. Samba na FreeBSD 6.2 (udrzuji to
> aktualizovane) mi na 1Gb/s NIC jela rychlosti okolo 1.5MB/s, kdezto klasicke
> FTP jelo rychlosti okolo 50-60MB/s. Z default konfigurace jsem to "vyladil"
> pouhou zmenou parametru
>
> socket options = SO_KEEPALIVE TCP_NODELAY IPTOS_LOWDELAY  SO_SNDBUF=8388608
> SO_RCVBUF=8388608

tady muzu jen poznamenat ze v 7.x uz mame automaticke ladeni velikosti tech
snd/rcv bufferu a jsou tam i nejake zmeny ze se vypina jakesi rfc na lokalni
siti ktere zpomaluje...

net.inet.tcp.inflight.enable=0, toto tusim...

> Pokud by nekdo znal reseni, rad bych se dostal alespon na 30MB/s

no.... kdybych mel cas a chut si s tim hrat tak bych udelal asi todlencto...

1) skomilovani samby s profilovanim (CFLAGS+=-pg rekl bych)
2) pustil nejake to trivos kopirovani (jeden server, jeden host, jinak zadny jiny provoz)
3) zopakoval body 1 a 2 na linuxu
4) porovnal vystupy z obou profilovani

tj. napriklad pokud to v rutine ABC_XYZ na linuxu travi 0.8% casu a u nas 22% atd. na tohle
bych se snazil zamerit

todle mereni se da udelat nekde syntenticky - proste 2 masiny propojene siti a dost casu..

taky bych zkusil zjistit jestli to uz neni vyresene v 7.x (s patchema co andre@ postoval na
net@ a jeste nejsou commitle)

tohle bych udelal kdyby se mi chtelo a mel bych cas.. ;)

reseni problemu je pak vyrazne blize

roman