kompilovat ci nekompilovat

Radim Kolar kolar.radim at gmail.com
Mon Mar 5 11:08:46 CET 2007

>   ^-- Velkost kernelu na disku fakt nie je issue. Mam vsak pocitace, kde
> velkost programov v pamati issue stale je.
ty 4 mb jsem myslel v pameti. ale ja ho davam i na pocitace s 32mb ram
(routery nebo pocitace pro zalohovani dat), a mene nez 32 nikde uz
dnes nemam. 16mb ram je fakt nepouzitelny a to jak pod linuxem tak pod
bsd, pokud se nepouzije nejake specialni distro.

>   ^-- Mozes upresnit, ake to boli benchmarky? Testovat "optimalnost"
> kernelu mi pride dost tazke; ak existuju nejake plusminus spolahlive
> benchmarky s plusminus vypovednou hodnotou, mam o ne zaujem.
no ja jsem pouzil realnou aplikaci. naimportovat + fulltext index
http://filez.com (cca 600m ftp souboru, 4m rapidshare souboru, 55m web
souboru, 5m mp3) a pouziti custom kernelu nemelo zadny meritelny
efekt. Naopak accf_http.ko zvedlo vykon ve spickach az o 20%.

Optimalizovat vykon se da taky hardwarem. doporucuji multicore amd64 +
adaptec scsi raid + co nejvic (optimalni pocet je cca 5-6) disku
(nemusi byt ani rychly), rozumna pamet + rozumna sitovka. Rekl bych
nejlepsi pomer vykon/cena pro levny severy.