Vykonnost viacjadrovych procesorov. [Bolo: Re: rackove servery]

Jozef Babjak babjak at hilbert.chtf.stuba.sk
Wed Feb 21 07:55:46 CET 2007

> spoustu zajimavych veci. Navic M2 pouziva dvoujadrove Opterony, coz taky
> zvysuje vykon.

  ^-- V nedavnej diskusii sme viaceri na zaklade osobnych skusenosti
skonstatovali, ze HT je castejsie na skodu ako na osoh. Velmi by ma
zaujimalo, ako sa v reale spravaju viacjadrove procesory. Ocakaval by som,
ze situacia bude lepsia, ale pravdupovediac neocakavam lepsi pomer
pre:proti ako 1:1.

Na rozdiel od HT bude asi ovela tazsie porovnat, ako sa sprava server s
jednym dvojjadrovym opteronom a s dvomi jednojadrovymi, uz len preto, ze
jadra asi nejde tak jednoducho vypinat a ze by niekto dodaval server s
dvomi jednojadrovymi procesormi, ked existuju dvojjadrove, mi pride ako
nepravdepodobne; leda ze na specialne prianie zakaznika. Ale predsa len:
nemate niekto skusenosti, ako "viacjadrovost" ovplyvnuje vykonnost?

J. Babjak