Vykonnost viacjadrovych procesorov. [Bolo: Re: rackove servery]

Divacky Roman xdivac02 at stud.fit.vutbr.cz
Wed Feb 21 10:22:46 CET 2007

On Wed, Feb 21, 2007 at 07:55:46AM +0100, Jozef Babjak wrote:

>   ^-- V nedavnej diskusii sme viaceri na zaklade osobnych skusenosti
> skonstatovali, ze HT je castejsie na skodu ako na osoh. Velmi by ma
> zaujimalo, ako sa v reale spravaju viacjadrove procesory. Ocakaval by som,
> ze situacia bude lepsia, ale pravdupovediac neocakavam lepsi pomer
> pre:proti ako 1:1.
>
> Na rozdiel od HT bude asi ovela tazsie porovnat, ako sa sprava server s
> jednym dvojjadrovym opteronom a s dvomi jednojadrovymi, uz len preto, ze
> jadra asi nejde tak jednoducho vypinat a ze by niekto dodaval server s
> [...]

neexistuje vicemene zadny rozdil mezi SMP resenym pomoci 2 jader a SMP resenym
pomoci 2 procesoru. teda... to prvni bude asi kapku rychlejsi (ty procaky jsou fyz.
bliz takze by to mohlo behat kapanek rychleji) ale to je zanedbatelne. kdyz
se na tu masinu zalogujete tak nemate nejmensi sanci (krome dmesg atp.) jestli sedite
u dual-core nebo u dual-proc (teda pokud to neni numa atd. at mne zas dan nechyta za
slovo :) )