FreeBSD 6.2 a Xeon Dual Core

Lubomir Host rajo at platon.sk
Fri Feb 9 22:29:38 CET 2007

On Fri, Feb 09, 2007 at 09:54:23PM +0100, Dan Lukes wrote:
> 	To nanestesti prilis potvrdit nemuzu. Nvim, jak je to ted, al ev
> dobach, kdy jsem s VINUMem koketoval ja se to ukazalo nebyt az tak
> stabilnim kusem software. Dneska na jeho misto nastoupil GEOM, ale moje
> prvni setkani s nim bylo ve znameni pomerne hrube programatorske chyby.
>
> 	A znate me - ja nejsem ted, kdo prosazuje uzivat v produkcnim nasazeni
> nejposlednejsi novinky, Neslo tedy o zadne betaverze ani sotva odladene
> release.

Ako som vravel, ja na SW RAID nedam dopustit. ;-) Mozno som mal iba
stastie.

> 	Navic maji vetsinou nevyhovujici vykonove parametry (i kdyz o ty nekdy
> nejde).

Vykon je podla mna vcelku v pohode. Pri RAID1 citanie cca 2x rychlejsie,
zapis mierne pomalsi.

> 	Chovam proste k softwarovym RAIDum neduveru. Nepopiram, ze to je
> subjektivni vec. Nikomu jejich pouzivani neberu.

Ja by som to videl asi takto:

- kvalitny HW RAID
- SW RAID
- lacny HW (pseudo) RAID

> 	Na druhou stranu, je treba uvazit k jakemu ucelu se dany server stavi a
> zda je setrnost na teto komponente na miste. Musim rict, ze v tomto
> kontextu tak uplne nemuzu prijmout prispevek Luby Hosta. RAID obvykle
> nedavam to "srotu pro sekretarku". A u seriozniho serveru snad opravdu
> nemusim jako vazne mineny problem resit to, ze po zavade jednoho disku
> uz nemuzu koupit stejny identicky. Koupim samozrejme dva stejne a ten
> jeden co mi tim vypadne pak pouziju do nejakeho toho sekretarskeho srotu ...

Suhlasim. Ak si mozes TOP riesenie dovolit, nesetris financnymi
prostriedkami a cena za server vylezie na niekolko 100 tis. SKK
(pravdepodobne aj KC). Vtedy je kvalitny HW RAID v poriadku.

Ak mas malu zacinajucu firmu, vrazit tolko do servera nemusi byt
v tvojich moznostiach. Zaroven sa ti vsak hodi predchadzat vypadkom
alebo ich aspon minimalizovat. A tak mas ako "server" kancelarske PC
s IDE/SATA diskami. HW RAID s cenou ako cely zvysok servera asi nebude
to prave.

> 	Rekni mi jak jsi se pojistil proti nejake zavade a ja prihodim svoji
> nebo cizi historku, kde se proti ni pojistili stejne a presto doslo k
> vypadku ;-)

Dan, ty si vecny pesimista. Alebo iba realista? ;-)

rajo

--
  ,''`.  Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>    ICQ #:  257322664
 : :' :  Jabber: rajo AT jabber.platon.sk      VoIP: callto://rajo207