FreeBSD 6.2 a Xeon Dual Core

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Feb 9 21:54:23 CET 2007

Jozef Babjak napsal/wrote, On 02/09/07 15:35:

>   ^-- Z toho usudzujem, ze sw raid moze byt vo vseobecnosti povazovany za
> celkom dobre riesenie?

	To nanestesti prilis potvrdit nemuzu. Nvim, jak je to ted, al ev
dobach, kdy jsem s VINUMem koketoval ja se to ukazalo nebyt az tak
stabilnim kusem software. Dneska na jeho misto nastoupil GEOM, ale moje
prvni setkani s nim bylo ve znameni pomerne hrube programatorske chyby.

	A znate me - ja nejsem ted, kdo prosazuje uzivat v produkcnim nasazeni
nejposlednejsi novinky, Neslo tedy o zadne betaverze ani sotva odladene
release.

	Navic maji vetsinou nevyhovujici vykonove parametry (i kdyz o ty nekdy
nejde).

	Chovam proste k softwarovym RAIDum neduveru. Nepopiram, ze to je
subjektivni vec. Nikomu jejich pouzivani neberu.

	Na druhou stranu, je treba uvazit k jakemu ucelu se dany server stavi a
zda je setrnost na teto komponente na miste. Musim rict, ze v tomto
kontextu tak uplne nemuzu prijmout prispevek Luby Hosta. RAID obvykle
nedavam to "srotu pro sekretarku". A u seriozniho serveru snad opravdu
nemusim jako vazne mineny problem resit to, ze po zavade jednoho disku
uz nemuzu koupit stejny identicky. Koupim samozrejme dva stejne a ten
jeden co mi tim vypadne pak pouziju do nejakeho toho sekretarskeho srotu ...

> No, dnes ma tato diskusia o spolahlivosti, HA etc. naplna skepsou. A to
> mam buduci tyzden navrhnut instalaciu celkom vazneho kusu zeleza (8CPUs,
> 16GB RAM). :-(

	Rekni mi jak jsi se pojistil proti nejake zavade a ja prihodim svoji
nebo cizi historku, kde se proti ni pojistili stejne a presto doslo k
vypadku ;-)

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz