FreeBSD 6.2 a Xeon Dual Core

Divacky Roman xdivac02 at stud.fit.vutbr.cz
Fri Feb 9 16:06:52 CET 2007

On Thu, Feb 08, 2007 at 04:38:19PM +0100, dobrusky at post.cz wrote:
> Dobry den, ahoj,
>
> poprve instaluji FreeBSD na nejaky pokrocilejsi stroj. Jedna se o desku Intel s chipsetem S5000VSA a CPU Xeon 3.00 GHz Dual Core.
>
> Rad bych se vyvaroval zbytecne ztraty vykonu, tak bych se rad zeptal nekoho, kdo s tim ma zkusenosti. Cetl jsem, ze s distribuci pro AMD64 jsou cetne problemy a tak jsem radeji zvolil i386. Nevim, zda mi doporucite hypertreading zapnuty nebo vypnuty a pripadne nejakou doporucenou optimalizaci jadra.
> [...]

ja osobne bych urcite (ve smyslu URCITE!!!!) sel do amd64,

ja osobne mam tydle sysctl:

net.inet.ip.fastforwarding=1
net.inet.ip.process_options=0
kern.random.sys.harvest.ethernet=0
kern.timecounter.hardware=TSC
vfs.read_max=32
net.inet.tcp.inflight.enable=0
kern.maxfiles=30000
net.inet.tcp.delayed_ack=0
kern.ipc.somaxconn=1024
kern.ipc.shmmax=67108864
kern.ipc.shmall=16384

pokud si ke kazdemu zjistite co to dela tak treba nektere z nich vyuzijete taky.
dal doporucuju vyhodit z jadra COMPAT_43 a dalsi kok*tiny ktere na tom zavisi.
vyhodit preemtpion (resp. udelat si benchmark s preemption a bez preemption)
a snizit HZ z defaultniho 1000 na neco nizsiho (kvuli zatizeni sched_lock).

pro mysql se rika ze dost pomaha libthr. do hyperthreadingu bych uvazoval
jen v pripade ULE 2.0 a situace kdy mi benchmark rekne ze se to vyplati

eto vsjo!

roman