Z ad0s1a do ad0a

daniel-dvorak at atlas.cz daniel-dvorak at atlas.cz
Thu Jan 25 03:24:01 CET 2007

Zdravím všechny,

dost mi vadí, že pravidla nabádají k psaní bez diakritiky. Jsem zvyklý psát v češtině tzv. hezky česky. Pravidlo považuji za dosti staromodní, omezující a omezené, neadekvátní tomu, že se jedná především o českou e-mailovou konferenci. Chybí jakýkoliv argument pro toto omezení. Rád bych byl poučen. Nebo je to tam jen ze setrvačnosti ? Mnoho příspěvků je v češtině. Přicházím do této konference se svým příspěvkem poprvé a tak budiš podřídím se pochybnému pravidlu a následující věty už budou bez nabodeníčka.

Mel jsem problem s CF kartou na wrap platforme (amd geode cpu) s bootovanim os. Od konce srpna az do pulky zari na ni bylo FreeBSD 6.1, 6-STABLE az po 6.2-RC2 s vlastnim kernelem bez problemu. Naposledy kdyz wrap fungoval jsem ukladal nejake zmeny do rc.conf a bylo nutne wrap rebootovat. Uz nenabehl. Zarizeni bylo znovu pripojeno na seriovou konzoli. Jediny co po zapnuti wrapu bylo videt je neuspesne nacteni FreeBSD boot (ad0,a): souboru /boot/loader.conf asi a oznamajuci navic chybu "boot error 16 lba 191". Google nalezl dva odkazy z cehoz jeden je dosud nezopovezen v konferenci a ten druhy je nejaky takovy ani nevim jaky proste nepomohl.

Co s tim ? Mel jsem image ze srpna a nic zvlastniho se tam nemenilo za tu dobu takze jsem pomoci dd se pokusil prenest rozbity stav cf k pozdejsi pripadne analyze a nahrat tam image ze zalohy. To se nezdarilo po preneseni prvnich 96kB z da0 s hlasenim "input/output error".

Rekli jsme si s kolegou ze mozna je CF karta cela poskozena. Pripojili jsme ji pod windows pres ctecku, zformatovali vfat16kou. Bez problemu. Provedli jsme zapis jednoho avi na cf a opet zapis bez problemu. Takze CF karta se nam opet zacla jevit jako funkcni.

Pod FreeSBIE 2.0 pripojenem samba share kde byl stary srpnovy image jsme ho zapsali. Problem byl ale ten, ze namisto toho ze pred tim v /dev a fstab bylo /dev/da0s1a / a /dev/da0s1b none, tak nyni po formatu ve windows v /dev bylo ad0a a ad0b a ad0c ???

Dobra zapsal jsem to pod of=/dev/da0 jake neprijemne prekvapeni se konalo po bootovani oziveneho image ve wrapu kdyz nenasel root partisnu (manual root partition).

Na CF byly dva file systemy /dev/da0a a /dev/da0b. Mel jsem za to ze dd dela zapis 1:1 a i kdyby windows tam narvaly jakykoliv zprzeny vfat tak dd to kompletne prepise. Tak zrejme asi ne.

Muze mi nekdo k tomu neco rici, co se stalo ? Kde je chyba.

Protoze takovy system ktery nema slice se mi nelibi hold to musim instalovat cely znova a dostat tam slice za kazdou cenu.

P.S.: Omlouvam se ze prispevek je dlouhy priste uz se umirnim.

http://www.icq.atlas.cz/